Spadek popularności Renault
Grupa Renault na całym świecie 2,55 mln pojazdów, co przekłada się na spadek o 6,3 proc. Duży spadek popytu zanotowano w Europie (18 proc.) zaś w pozostałej części świata wzrost (9,1 proc.).
Rok 2012 przyniósł w Europie spadek nie tylko popularności, ale i udziału w rynku o 1 punkt. Spowodowane jest to przede wszystkim załamaniem rynków francuskiego i południowoeuropejskich. Udało się poszerzyć gamę samochodów elektrycznych wraz z wprowadzeniem Twizy, które sprzedało się w ilości ponad 9 000 sztuk. Dzięki Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. Renault jest liderem na rynku aut na prąd na Starym Kontynencie, w którym posiada 28 proc.
Pobito rekord sprzedaży i udziałów rynku w Rosji (odpowiednio 27,7 proc. i 6,5 proc.) - pojazdy marki Renault nabyło 189 852 klientów. Duże wzrosty zanotowano w Brazylii (24,3 proc.), Argentynie (12 proc.), Algierii (51,5 proc.) oraz Chinach (22,4 proc.). Grupa Renault nadal pozostaje liderem rynku tureckiego (udział na poziomie 13,1 proc.) oraz rumuńskiego (33,8 proc.).
Ogólna sprzedaż Renault spadła o 6 proc., Renault Samsung Motors o 44 proc., zaś Dacii wzrosła o 4,8 proc. W 2013 r. przewidziany jest spadek na rynku europejskim o min. 3 proc., zaś na rynkach światowych - wzrost o 3 proc.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl