Trwa ładowanie...
wiadomości
25-07-2008 16:09

Solidna i elegancka - Chevrolet Captiva LT High

Solidna i elegancka - Chevrolet Captiva LT High
d39vxfq
d39vxfq

Coraz ostrzejsze regulacje dotyczące emisji spalin, nieustannie rosnące ceny paliw oraz wzrastająca świadomość obywateli w zakresie konieczności dbania o środowisko naturalne sprawia, że spada zainteresowanie dużymi samochodami terenowo-rekreacyjnymi.

Chevrolet Captiva nie jest największym SUV-em na rynku, ale łatka niewielkiego mogłaby mu zostać przypięta wyłącznie za Oceanem. Jak napędzany na wszystkie koła Chevy spisuje się w polskich warunkach? Sprawdzamy to.

Za sprawą masywnej sylwetki Captiva sprawia wrażenie bardzo solidnej. Pod zderzakami znalazły się imitacje metalowych osłon podwozia, które sugerują, że produkowany w Korei Chevrolet nie boi się bezdroży. W przekonaniu utwierdzają plastikowe osłony zderzaków, błotników oraz progów. Dzięki nim lakier nie ulegnie zarysowaniu w trakcie przedzierania się przez łąkę z wysoką roślinnością.

Sport Utility Vehicles, czyli popularne SUV-y mają łączyć w sobie walory aut użytkowych z odrobiną sportowych genów. Nie zabrakło ich w Captivie. Wloty powietrza na błotnikach oraz dwie rury wydechowe sugerują że wysoko położona maska skrywa się potężny silnik.

d39vxfq

Tym większym zaskoczenie towarzyszy uchyleniu jego pokrywy. Oczom obserwatorów ukazuje się „zaledwie”... dwulitrowy diesel! Turbodoładowana jednostka VCDi rozwija 150 KM oraz 320 Nm. Nieźle, ale trzeba pamiętać, że szesnastozaworowemu silnikowi przychodzi stawić czoła z siedmioosobowemu SUV-owi o masie 1770 kilogramów.

Potencjał jednostki napędowej jest również rozpraszany przez obecność napędu na wszystkie koła. Na szczęście w idealnych warunkach elektronika przekazuje moment obrotowy na przednią oś.

Niezależnie od decyzji otrzyma auto stojące na 18-calowych kołach, którego spory prześwit pozwala na pokonywanie nierówności i progów zwalniających „pełnym ogniem”. Niestety charakterystyka pracy zawieszenia nie zasługuje na słowa uznania. Na szybko pokonywanych zakrętach karoseria Captivy ma tendencję do przechylania się. Tym bardziej zaskakuje mocne wytrząsanie pasażerów i podskakiwanie samochodu na pojedynczych nierównościach.

d39vxfq

W czasie letnich wojaży we znaki może się również dawać tapicerka ze skóry ekologicznej. Brak perforacji w materiale użytym do wyłożenia oparć sprawia, że w upalne dni pasażerowie wysiądą z samochodu ze spoconymi plecami. Nie pomoże nawet wydajna klimatyzacja. Poza wymienionymi niedogodnościami trudno narzekać na komfort podróżowania Captivą. Kierowca nie usłyszy skarg nawet od pasażerów z trzeciego rzędu.

Rozkładanych foteli w żadnym wypadku nie należy traktować w kategorii „awaryjnych”. Bez trudu ugoszczą pasażerów o wzroście 190 cm. Wszystko ma jednak swoją cenę. W tym wypadku kosztem jest zamiana bagażnika o pojemności 465 litrów w symboliczny schowek.

d39vxfq

Kabina Chevroleta nie zachwyca przesadnie wyszukaną stylistyką. Prosty i rzeczowy kokpit zmontowano z materiałów średniej jakości. Za sprawą umiejętne dobranej kolorystyki wnętrze Captivy prezentuje się jednak elegancko. Kombinacja czarnych plastików z beżową skórą i drewnopodobnymi wstawkami mogłaby równie dobrze witać pasażerów limuzyny. Doskonałe wrażenie wywiera również standard wyposażenia Captivy w wersji LT High. Automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, komplet poduszek powietrznych oraz elektronicznych asystentów kierowcy, radio z ośmioma głośnikami i zmieniarką CD powinny zadowolić nawet najbardziej wybrednych.

Za niemal kompletnie wyposażoną Captivę przychodzi zapłacić 143 150 PLN. Po wzięciu pod uwagę, że mamy do czynienia z siedmioosobowym samochodem o zwiększonych możliwościach terenowych cenę można uznać za korzystną. Inwestycję odradzamy wyłącznie motoryzacyjnym ekstremistom. Captiva z dwulitrowym dieslem nigdy nie stanie się wyścigówką i pożeraczem zakrętów, zaś napęd na cztery koła służy przede wszystkim zwiększeniu bezpieczeństwa, a nie przeprawom przez dziewicze tereny. Do takich wyzwań koncern General Motors opracował inne pojazdy...

Łukasz Szewczyk

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj