Trwa ładowanie...
04-08-2008 16:12

Solidna i bezpieczna - Toyota Avensis 1.8

Solidna i bezpieczna - Toyota Avensis 1.8
d1u6y09
d1u6y09

[

]( http://www.motobiznes.pl/ ) Avensis to jeden z najpopularniejszych modeli w ofercie Toyoty. Prezentacja tego auta w marcu 2003 r. została przyjęta z dużym zainteresowaniem. Bowiem firma pokazała auto, które kompletnie odcięło się od swojego poprzednika - przerasta go pod każdym względem.

Również w naszym kraju Avensisów jeździ naprawdę sporo, w pewnym momencie był to nawet najchętniej kupowany samochód klasy średniej w Polsce. Obecnie dostępny jest model po tzw. liftingu. Nadwozie zmieniono w bardzo niewielkim stopniu – dano nowy zderzak, grill z większym logo, reflektory, kierunkowskazy (przeniesiono z błotników na obudowę lusterek zewnętrznych - nieco większych niż poprzednio) i... to wszystko.

d1u6y09

Więcej nowości znajdziemy we wnętrzu. Zrezygnowano z odtwarzacza kaset magnetofonowych, wprowadzając w jego miejsce wyświetlacz, który kiedyś znajdował się w górnej części deski rozdzielczej. Nareszcie podświetlenie wszystkich przycisków ma jednolity kolor - w poprzedniej wersji miały one kolor zielony, co w zestawieniu z "bursztynowymi" zegarami wprowadzało pewną niekonsekwencję. Tym razem "bursztyn" króluje już wszędzie i całość wygląda po prostu lepiej. Po liftingu 8-głośnikowy system audio odtwarza także pliki MP3 - w momencie premiery auta było to w zasadzie najlepsze fabryczne audio w klasie średniej, dziś dalej trzyma się dzielnie. Znakomicie działa automatyczne dostosowywanie natężenia dźwięku do prędkości jazdy.

Dobrym wyborem jest silnik o pojemności 1.8-litra i mocy 129 KM. Jest elastyczny, łatwo wkręca się na obroty (cecha charakterystyczna dla całej rodziny VVT-i) i bardzo cichy - przy 100 km/h na "piątce" komfort akustyczny nie pozostawia absolutnie nic do życzenia: pomruk silnika jest w zasadzie niesłyszalny (natężeniem dźwięku przypomina pracę na biegu jałowym). Krótko mówiąc - na pierwszy plan wybija się cichuteńki szum opływającego powietrza.

W stosunku do poprzedniej wersji poprawiono charakterystykę zawieszenia. Jest bardziej sprężyste i przewidywalne na szybko pokonywanych łukach. Warte odnotowania są niskie opory toczenia uzyskane dzięki zastosowaniu łożysk oraz piast wysokiej jakości (Toyota chwaliła się tym już na początku wprowadzeniu Avensisa na rynek). Ciekawostka: przy bezwietrznej pogodzie, po rozpędzeniu się do 100 km/h na prostym i płaskim odcinku drogi z bardzo dobrą jakościowo nawierzchnią i puszczeniu auta "na luz", przejechałem dokładnie 2.1 km aż do całkowitego zatrzymania.

Avensis to solidnie zbudowane i bezpieczne auto - jako pierwsze w klasie średniej z poduszką kolanową, a do tego 5 gwiazdek w testach Euro-NCAP. Zawieszenie ma zdecydowanie komfortowe nastawy. Kolumny McPhersona z przodu i elementy wielowahaczowe z tyłu pracują cicho, auto jest sprężyste i jazda nim powoduje pewne rozluźnienie i poczucie bezpieczeństwa – jest po prostu bardzo wygodnie.

To auto dla tych, którzy cenią sobie bardzo dobrą jakość, książkową ergonomię i sprawdzone elementy mechaniczne. Ci klienci uwielbiają spokój i bezpieczeństwo, a przy okazji nie przepadają za ekstrawagancją. Spełnieniem ich życzeń może być właśnie Avensis.

Jakub Sandecki

wydanie internetowe: www.motobiznes.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj