Solaris wyprodukuje trolejbusy z wodorowymi ogniwami paliwowymi
Solaris podpisał umowę, na mocy której dostarczy do Rygi 10 trolejbusów z wodorowym ogniwem paliwowym. Rozwiązanie to ma być wykorzystywane w miejscach, gdzie brakuje sieci trakcyjnej.
Polskie trolejbusy z wodorowym ogniwem paliwowym to zupełna nowość. Zestaw ogniwo plus baterie pozwalają na przejechanie do 100 km bez podłączenia do sieci trakcyjnej. Przegubowe pojazdy Trollino mają 18,75 m długości, zaś dostawcą napędu trakcyjnego została firma Medcom.
Umowa przewiduje również rozszerzenie kontraktu o dostawę kolejnych dziesięciu autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. One także miałyby otrzymać wodorowe ogniwo paliwowe. Realizacja tego punktu jest jednak opcjonalna, zaś jej realizację uzależniono od możliwości finansowych łotewskiego odbiorcy.
Dostawa nowych trolejbusów ma się rozpocząć na przełomie 2017 i 2018 r. Łotwa jest bardzo istotnym rynkiem dla polskiego producenta - od 2001 r. Solaris dostarczył tam już ponad 400 pojazdów różnego typu.
ll/Wirtualna Polska