Trwa ładowanie...
d4m2vsn
26-08-2014 16:15

Śląskie/ Z Katowic do Mysłowic znowu kursują tramwaje

d4m2vsn
d4m2vsn

Obsługująca komunikację tramwajową w aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie zakończyła część prac modernizacyjnych umożliwiających powrót tramwajów na odcinek z Zawodzia przez Szopienice (dzielnice Katowic) do Mysłowic - poinformował rzecznik spółki.

Prace na torowisku trwają od kilkanastu miesięcy. Jak poinformował rzecznik spółki Tramwaje Śląskie Andrzej Zowada, prace modernizacyjne w Szopienicach weszły w końcową fazę. Oprócz nowego torowiska na ul. Obrońców Westerplatte powstały również nowe perony z przystankami i chodnikami. "Zakończyły się także prace w Mysłowicach na skrzyżowaniu ulic Świerczyny i Obrzeżnej Północnej. Zmodernizowano torowisko, sieć trakcyjną wraz ze słupami, przeprowadzono prace związane z odwodnieniem terenu" - poinformował Zowada.

W związku z zakończeniem części prac spółka wznowiła ruch tramwajowy z Zawodzia przez Szopienice do Mysłowic - jednym z najczęściej uczęszczanych kierunków na terenie aglomeracji katowickiej. Na tory wróciły tramwaje linii 14 i 20.

Prace w Mysłowicach zostały wykonane przez Tramwaje Śląskie w ramach środków własnych, z kolei modernizacja torowiska w Szopienicach jest częścią projektu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą", który jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To największa w historii Tramwajów Śląskich inwestycja infrastrukturalno-taborowa.

d4m2vsn

Realizacja tego projektu rozpoczęła się w 2013 roku. "Obecnie prace modernizacyjne prowadzone są w pięciu miastach - Katowicach, Sosnowcu, Bytomiu, Chorzowie i Zabrzu. Do połowy września chcielibyśmy zakończyć prace na ulicy Wolności w Zabrzu. W ciągu najbliższych kilku tygodni powinniśmy również zamknąć prace pod wiaduktem kolejowym w Zamłyniu na terenie Bytomia, dzięki temu na tory powrócą linie łączące Bytom z Chorzowem i Zabrzem" - dodał Zowada. Dotąd prace zakończono w Rudzie Śląskiej.

Projekt "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" został podzielony na dwa etapy. Pierwszy obejmuje modernizację 48 km torowisk, zakup 30 nowych niskopodłogowych tramwajów i modernizację 75 wagonów serii 105.

Całkowity przewidywany koszt realizacji tego projektu wynosi ok. 541,8 mln zł netto. Drugi obejmie modernizację 15 km torowisk, zakup 12 nowych częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Przewidywany koszt realizacji tego etapu wynosi 140 mln zł netto. Zakończenie realizacji obu projektów planuje się na koniec 2015 roku.

d4m2vsn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4m2vsn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj