SL 65 AMG – najpotężniejszy roadster świata
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7823/sl65amg-merc-01.jpg',600,397) ) |
| --- | Już w czerwcu w salonach dealerskich Mercedesa pojawi się nowy model SL 65 AMG –najsilniejszy seryjnie produkowany roadster na świecie. Ponad 600 KM mocy maksymalnej i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego sprawia, że auto potrzebuje zaledwie 12,9 sekundy, by osiągnąć prędkość 200 km/h.
SL 65 AMG będzie flagowym autem AMG, nic też dziwnego, że do jego napędu posłuży sześciolitrowy silnik V12. By wykrzesać z niego wspomnianą moc ponad 600 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednostkę wyposażono w biturbo – system podwójnego turbodoładowania. Dzięki niemu, maksymalna wartość momentu uzyskiwana jest w zakresie obrotów silnika pomiędzy 2 tys, a 4 tys. Już zaś przy obrotach zaledwie 1 tys, silnik osiąga moment 570 Nm. Ze względu na olbrzymi moment obrotowy, moc przenosi zaledwie pięciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów: AMG SPEEDSHIFT, wyposażona oczywiście w tryb sekwencyjny.
Silniki produkowane przez AMG, czy raczej seryjne jednostki Mercedes-Benz modyfikowane przez AMG - są składane zgodnie z filozofią: jeden silnik, jeden człowiek. Tak jak u najlepszych jubilerów, każdy produkt składany jest przez jednego mistrza, który pozostawia swój znak na tabliczce znamionowej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7823/sl65amg-merc-02.jpg',600,399) ) |
| --- | Mimo, że prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, na tablicy rozdzielczej umieszczono wskaźniki ze skalą do 360 km/h, co daje wyobrażenie prędkości możliwych do osiągnięcia, gdyby nie dobrowolnie założony kaganiec. Sprint od 0 do 100 km/h SL 65 AMG pokonuje w 4,2 sekundy, od 0 do 200 km/h w 12,9 sekundy.
Kierowca może – poprzez wciśnięcie przycisku – wybrać bardziej, lub mniej sportowy tryb zestrojenia zawieszenia. Auto wyposażono w elektronikę pomagająca okiełznać olbrzymią moc przenoszoną na koła: ABS, asystent wspomagania hamowania, ASR i ESP. By systemy te mogły sprawnie działać, SL 65 AMG wyposażono w nowoopracowane hamulce elektrohydrauliczne. Wszystkie tarcze hamulcowe są wentylowane: przednie o średnicy 390 mm i tylne o średnicy 360 mm. Przednie tarcze wykonano ze stopu aluminium.
Wnętrze auta wykończono drewnem, skóra i polerowanym aluminium. Zainstalowano też cały zestaw multimedialny obejmujący nawigację satelitarną – gdyby ktoś pobłądził i DVD – gdyby ktoś się znudził. O ile pierwsza ewentualność wydaje się dość prawdopodobna, o tyle druga – wręcz niedorzeczna. ...Chyba, że w korku.