Skrzydlate R16
Audi R8 jest sportowym samochodem i co do tego nikt nie ma chyba wątpliwości. Mimo to, niemiecki koncern postanowił w ciągu najbliższego roku wyprodukować wersję wyścigową tego auta, zgodną ze
specyfikacją GT3. Pojazd przyjął roboczą nazwę R16.
- R8 jest pierwszym produkcyjnym Audi, które jest udanym samochodem sportowym i daje świetną podstawę do stworzenia całego programu – wyjaśnia Wolfgang Ullrich, dyrektor Audi Motosport. Aby zbudować samochód rajdowy zgodny z regulacjami GT3, Audi będzie musiało nieco przebudować R8. Podstawową zmianą będzie przeniesienie napędu. Zasady GT3 mówią jasno, że w samochodach nie wolno stosować napędu na cztery koła. Audi wyprodukuję więc R8 z napędem na tylne koła.
Inżynierowie zmienili również moc silnika, z seryjnych 420KM do równych 500. Za przeniesienie mocy na koła będzie odpowiedzialna nowa 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów. Zawieszenie auta pozostało
właściwie bez zmian, w porównaniu do seryjnego modelu. Za prowadzenie samochodu ma również odpowiadać potężna siła dociskowa, która powstaje dzięki potężnemu skrzydłu spoilera, oraz zmodyfikowanemu przedniemu spoilerowi.
Zgodnie z zapowiedziami koncernu samochód ma wyjechać na tory wyścigowe jeszcze w 2009 roku.
LOPEZ