Skoda sprzedała na polskim rynku flotowym w 2014 r. 30 102 samochody. Pozwoliło to na zajęcie po raz kolejny pierwszego miejsca w tym zestawieniu.
Łącznie czeska marka sprzedała w Polsce 43 268 pojazdów, więc do firm trafiło aż 70 proc. z nich. W porównaniu do 2013 r. sprzedaż flotowa wzrosła o 7 067 egzemplarzy, zaś udział w rynku z 13,76 do 15,09 proc. Skoda wyprzedziła drugiego Volkswagena (20 364 sztuki, udział w rynku 10,21 proc.), trzecią Toyotę (18 151, 9,10 proc.), czwartego Opla (15 992, 8,02 proc.) i piątego Forda (14 404, 7,22 proc.).
Zdecydowanie największą popularnością wśród klientów flotowych cieszył się model Octavia (11 122 sztuk, wzrost o 42 proc.). Do Skody należy też trzecie miejsce, na którym znajduje się Fabia drugiej generacji (6 619 sztuk).
Najdynamiczniej rozwijała się sprzedaż Rapida, którego sprzedano o 143 proc. więcej niż w 2013 r. (4 792 sztuki). Dużym powodzeniem cieszył się także Superb - do klientów instytucjonalnych trafiły 4 044 egzemplarze (wzrost o 73 proc.).
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl