Skoda Yeti Xtreme: przygotowana w teren
Podczas tegorocznej imprezy Wörthersee Skoda zaprezentuje nie tylko koncept CitiJet, ale też Yeti Xtreme. Po mocnych modyfikacjach czeski corssover w tej wersji jest zdecydowanie lepiej przystosowany do jazdy w terenie.
Z zewnątrz specjalna odmiana Yeti wyróżnia się zmienionymi zderzakami, progami i szerszymi błotnikami kryjącymi off-roadowe opony na 17-calowych felgach. Zaczepy do lin holowniczych, felgi i dach zostały pomalowane na jaskrawo żółty kolor, który kontrastuje z ciemnym odcieniem nadwozia i przyciemnionymi szybami.
Pod maską koncepcyjnego Yeti zamontowano silnik TSI o pojemności 1,8 l i mocy 150 KM, który współpracuje z dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią DSG. Moment obrotowy równy 250 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 4200 obr./min przyda się zarówno podczas przepraw terenowych, jak i na asfalcie, gdzie pozwoli na osiągnięcie 100 km/h w 9 sekund. Maksymalna prędkość tego modelu to 192 km/h.
Prototypowa Skoda ma sobie świetnie radzić w terenie, a to oznacza, że oprócz odpowiednich opon otrzymała napęd na wszystkie koła, zawieszenie z regulacją wysokości, wzmocnioną konstrukcję, hamulce znane z Octavii RS i elementy pochodzące z samochodów rajdowych. Dodatkowo w bagażniku umieszczono specjalne maty ułatwiające wyjazd, jeśli samochód zakopie się w piasku.
Mocno zmieniło się też wnętrze. Pasażerowie zasiądą w czterech kubełkowych fotelach, a znaczną część bagażnika zajmuje pełnowymiarowe koło zapasowe. Wykończenie obejmuje Alcantarę, elementy z włókna węglowego i aluminiowe panele na podłodze. Dodatkowo samochód wyposażono w termosy i łopatę do wykopania auta w razie potrzeby. Konsola centralna została przeprojektowana i zamontowano w niej elementy wyposażenia rajdowego – nóż do przecinania pasów bezpieczeństwa i gaśnicę. Większą użyteczność zapewni możliwość zamontowania iPada na górze deski rozdzielczej.