Trwa ładowanie...
27-02-2014 13:48

Skoda VisionC: kolejny etap rozwoju marki

Skoda VisionC: kolejny etap rozwoju markiŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Skoda VisionC to pięciodrzwiowy model koncepcyjny, który zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Ten agresywny i bardziej wyrazisty samochód jest zapowiedzią przyszłej stylistyki marki, która ma być bardziej emocjonująca niż dotychczas.

- Debiut VisionC to kolejny krok w ewolucji designu i rozwoju marki Skoda - zauważa Windried Vahland, dyrektor generalny Skody. - Nowy model to ucieleśnienie doświadczenia w zakresie projektowania i technologii, podkreślające dynamizm i wysoką wartość jednej z najstarszych firm samochodowych świata.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

VisionC to pięciodrzwiowe coupé, które wyróżnia się dynamicznym i ekspresyjnym wyglądem. Połączenie delikatnych, płynnych płaszczyzn z wyrazistymi, mocnymi detalami sprawia, że VisionC rzuca się w oczy. Widać wyraźnie, że czeska marka czerpie z doświadczeń Audi, które modelami A5 i A7 pokazała, że klienci chcą limuzyn o sportowym charakterze. Patrząc na boczną łatwo zauważyć inspirację niemieckimi autami klasy premium. Inaczej sytuacja wygląda z przodu i z tyłu Skody VisionC. Reflektory wyglądają bardzo agresywnie, co zdecydowanie wyróżnia ten model. Czy faktycznie Skoda zdecyduje się na takie rozwiązanie w modelach produkcyjnych?

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Skoda zapewnia, że konstruktorzy zadbali o najważniejszą cechę czeskiej marki - przestronne wnętrze. Mimo sportowego nadwozia z płynnie opadającym tyłem, w środku ma wygodnie zmieścić cztery osoby. Nie zapomniano też o funkcjonalności. Pojemny bagażnik i wyjątkowe możliwości transportowe stały się już znakiem charakterystycznym Skody i obecne są również w modelu VisionC. Zaawansowana płyta podłogowa MQB i wynikająca z jej zastosowania efektywność produkcji, doskonale współgrają z niską masą pojazdu i dopracowaną aerodynamiką.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pod maską VisionC pracuje turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 110 KM, który przystosowany jest do zużycia benzyny oraz gazu CNG. Zużycie gazu to tylko 3,4 kg lub 5,1 m3 na kilometr, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla na poziomie 91 g/km. Dzięki takim wynikom Skoda udowadnia, że już dziś atrakcyjne modele ze średniej półki cenowej wykorzystujące konwencjonalne źródła napędu mogą spełniać bardzo wymagające normy czystości spalin EU2020.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj