Skoda umacnia się na malejącym rynku
*Decydując się na nowy samochód wybrałeś Skodę? Jeśli tak, wpisałeś się w obecny trend. Czeska marka zyskuje w stosunku do innych producentów. Rynek nowych samochodów jednak się kurczy. *
W październiku Skoda sprzedała 3 315 aut, co niezmiennie daje jej pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Mimo tego, że sprzedaż czeskich pojazdów jest niższa od ubiegłorocznej o ok. 7 proc., ze względu na blisko 18 proc. spadek całego rynku, Skoda zdołała zwiększyć swój udział rynkowy z 11,72 proc. do 13,3 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż poszczególnych modeli wyjeżdżających z czeskich fabryk liderem październikowego rankingu jest Octavia: 1 564 szt., a tuż za nią plasuje się Fabia: 1 101 szt. Silną pozycję w swoich segmentach utrzymują modele Superb: 277 szt., Yeti: 208 szt. oraz Roomster: 165 szt.
Biorąc pod uwagę cały 2011 rok, Skoda jest jedyną marką w pierwszej piątce, której udało się zwiększyć udział rynkowy - o 1,25 p.proc. Czesi sprzedali też o 2,18 proc. więcej samochodów niż w porównywalnym okresie roku 2010. Spośród najbardziej popularnych marek największe spadki odnotował Fiat: -30,45 proc. oraz Toyota: -20,79 proc. Warto również zauważyć największe wzrosty sprzedaży. Odnotowały je Nissan: 18,88 proc. oraz Hyundai: 7,86 proc.
Źródło: Skoda
tb/