Skoda Superb Combi: mistrz przestrzeni
Prezentowana właśnie we Frankfurcie, rodzinna wersja flagowca Skody ma być liderem swej klasy i „trendsetterem”. Dysponując 660-litrowym bagażnikiem, który można powiększyć do pojemności 1950 l, z pewnością wysoko stawia poprzeczkę konkurentom.
Jednak nie tylko rozmiary strefy „towarowej” stawiają trzecią generację Superba na czele stawki. Również przestrzeń w kabinie jest elementem godnym pozazdroszczenia. Auto bazuje na volkswagenowskiej platformie MQB, rozstaw osi auta to 2841 mm, czyli o 80 więcej niż w poprzedniku. Zwiększono także nieco rozstaw kół przednich i tylnych. Dzięki tym zabiegom ponownie udało się zbudować najbardziej przestronny samochód w tym segmencie.
Prezentowana na wystawie wersja to Superb Combi SportLine. Taka odmiana charakteryzuje się m.in. z obniżonym o 15 mm, sportowym zawieszeniem, 18- lub 19-calowymi, czarnymi obręczami kół i przyciemnianymi szybami. Pakiet SportLine jest oczywiście dostępny dla wszystkich wersji nadwoziowych Superba.
W gamie silnikowej jest pięć silników benzynowych TSI i trzy wysokoprężne TDI common-rail. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę czystości spalin EU6 i seryjnie są wyposażone w funkcję Start-Stop oraz odzysk energii hamowania. Benzynowe rozwijają moc od 125 KM do 280 KM, natomiast diesle od 120 KM do 190 KM. Do wszystkich można wybrać nowoczesną automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów, wyjątkiem jest wersja podstawowa silnika benzynowego. Do czterech motorów (1,4 TSI/150 KM, 2,0 TSI/280 KM, 2,0 TDI/150 KM i 2,0 TDI/190 KM) w ofercie znajduje się napęd na cztery koła bazujący na sprzęgle Haldex-5.
Skoda wprowadzi Superba kombi do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu.