Skoda stawia na ekonomię w nowej Fabii
W październiku podczas paryskiego Salonu Samochodowego zadebiutuje Skoda Fabia III generacji. Producent zdradza, że względem poprzedniczki nowa wersja będzie miała spalanie niższe nawet o 17 proc.
Auto otrzyma najnowszą generację silników - wliczając wariant GreenLine europejscy klienci będą mieć wybór spośród czterech motorów benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie jednostki spełniają normę Euro 6 i standardowo wyposażone będą w system Start-Stop oraz układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Za przekazanie napędu odpowiadać będzie skrzynia manualna lub przekładnia dwusprzęgłowa DSG.
Silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1,0 MPI mają wtrysk jednopunktowy, a czterocylindrowe 1,2 są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM. Oferta silników wysokoprężnych składać się będzie z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki 1,4 (od 75 do 105 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem.
Pod koniec 2015 r. na rynek zostanie wprowadzona najoszczędniejsza Fabia GreenLine z silnikiem 1,4 TDI (75 KM). Jej średnie spalanie wyniesie 3,1 l/100 km a emisja CO2 - 82 g/km. Takie osiągi są zaletą m. in. polepszonej aerodynamiki, systemu Start-Stop, funkcji rekuperacji energii kinetycznej czy opon o obniżonym oporze toczenia.
Masa własna nowej Skody będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (bazowy model z silnikiem 1,0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży 980 kg).
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl