Trwa ładowanie...
10 stycznia 2011, 12:46

Skoda "rządzi" w Polsce

Skoda "rządzi" w PolsceŹródło: zdjęcie producenta
d3uvz0l
d3uvz0l

Skoda po raz czwarty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do Skody w 2005, 2006 i 2009 roku. Czeska marka nieprzerwanie od dziesięciu lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W 2010 roku Skoda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.

Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny - Członek Zarządu Skoda Auto Polska S.A. powiedział - _ Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową Skody. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy na rynek Skodę Fabia RS. Bardzo ważnym momentem było oczywiście pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. _

d3uvz0l

Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Skoda 11,33 proc. udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. Skoda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.

Maciej Michalik, Dyrektor Działu Marketingu Skoda Auto Polska S.A. powiedział - _ Miniony rok był dla nas bardzo owocny. Zrealizowaliśmy wiele projektów marketingowych, z których kilka było pionierskimi na rynku reklamowym w Polsce. Warto wspomnieć choćby zastosowanie w jednym z projektów techniki video mappingu, czy emisję interaktywnej reklamy telewizyjnej, wykorzystującej tzw. roadblocking, za którą otrzymaliśmy Brązowego Lwa na 57. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions. _

WP: Oprac. MZ

d3uvz0l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uvz0l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj