Trwa ładowanie...
21 września 2016, 15:48

Skoda rośnie w siłę na polskim rynku

Skoda rośnie w siłę na polskim rynkuŹródło: zdjęcie producenta
d1mj05m
d1mj05m

Skoda sprzedała w sierpniu w Polsce 3 334 samochody, o 30,9 proc. więcej niż przed rokiem. Dzięki temu czeski producent umocnił się na pozycji lidera polskiego rynku z 11,8-proc. udziałem.

Wzrosty zanotowano zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych. W przypadku pierwszych sprzedaż w sierpniu poprawiła się o 33,5 proc., a drugich - 30,2 proc. Najpopularniejszym modelem pozostaje Octavia, drugie miejsce należy do Fabii, a trzecie do Rapida. Od początku roku Polacy zakupili łącznie 33 888 egzemplarzy Skody, czyli o 15,5 proc. więcej niż w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2015 r.

Dobre wyniki miały miejsce również na innych rynkach. Klientom z zachodniej części Europy dostarczono w sierpniu 29 000 aut (+7 proc.), z czego największa liczba przypadła na Niemcy (12 100, +3,6 proc.). W środkowej części Starego Kontynentu zakupiono 13 100 egzemplarzy (+6,9 proc.). Głównym rynkiem z tego regionu są Czechy (6 400 sztuk). Największy popyt zanotowano jednak tradycyjnie w Chinach, dokąd trafiło 26 000 czeskich aut (+36,1 proc.).

Globalnie największym powodzeniem cieszy się Octavia (30 800, +2,9 proc.). Za nią uplasowały się kolejno Rapid (17 400, +38 proc.), Fabia (13 900, -2,8 proc.), Superb (9 200, +144,1 proc.), Yeti (6 700, -2,5 proc.) oraz oferowana jedynie w Europie Citigo (2 700, +3,0 proc.).

d1mj05m

Źródło: Skoda

ll

d1mj05m
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1mj05m
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj