Skoda Octavia RS: koniec z nudą
Skoda przedstawiła pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Octavii w sportowej odmianie RS. Oficjalnie model ten zadebiutuje 10 czerwca podczas Goodwood Festival of Speed, jednak już teraz poznaliśmy dane techniczne szybkiej Skody.
Odmiana RS będzie dostępna zarówno jako liftback i kombi. W obu przypadkach będzie można wybrać jeden z dwóch silników. Benzynowa jednostka TSI o pojemności 2 litrów oferuje 220 KM i pochodzi z Golfa GTI. Kierowcy, dla których to oszczędność jest ważniejsza od osiągów, mogą zdecydować się na 2-litrowy silnik TDI o mocy 184 KM, który oryginalnie trafi do nowego Golfa GTD.
Octavia RS z benzynową jednostką oferuje osiągi, które pozwolą na bardzo sprawne przemieszczanie się. W wersji z 6-biegową skrzynią manualną, rozpędzenie do 100 km/h zajmie 6,8 s, a prędkość maksymalna wyniesie 248 km/h. Odmiana z dieslem nie będzie już taka szybka. Pierwsza „setka” na liczniku pojawi się po 8,1 s, a rozpędzanie się zakończy na 232 km/h. Opcjonalnie dostępna ma być też dwusprzęgłowa skrzynia DSG, która zapewni nieco lepsze przyspieszenie.
Oprócz mocniejszych silników, Octavia RS ma też sportowe zawieszenie, które jest niższe o 12 mm (13 mm w przypadku kombi). Dodatkowo system ESC współpracuje z elektroniczną blokadą dyferencjału. Wszystko to ma poprawić nieco nudny obraz Octavii, która w wersji RS stanie się szybkim autem, zachowując swoje praktyczne zalety. W tym miejscu postawić trzeba pytanie, czy czeskie auto nie stanie się poważną konkurencją dla bardziej ciasnego Golfa w odmianach GTI oraz GTD?
Różnice w wyglądzie są kosmetyczne, ale zauważalne na pierwszy rzut oka. Przeprojektowano zderzaki i osłonę chłodnicy, a z tyłu znalazły się nowe końcówki układu wydechowego, dyfuzor i spoiler. Odmiana RS będzie oferowana z 4 wzorami felg o rozmiarach od 17 do 19 cali. We wnętrzu zamontowano sportową kierownicę i fotele, ale też nowe zegary, stalowe nakładki na pedały.
sj, moto.wp.pl