Czy to jeszcze kompakt?
To chyba najbardziej wyczekiwany samochód Skody ostatniego roku. Pierwsze dwie generacje kupiło w 100 krajach ponad 3,7 miliona osób. W Polsce od 1998 z salonów wyjechało blisko 180 000 tych pojazdów. Od czterech lat auto znajduje się na szczycie rankingu najchętniej kupowanych modeli wszystkich segmentów. Nic więc dziwnego, że trzecie wcielenie czeskiego bestselleru wywołuje ogromne emocje wśród miłośników funkcjonalności połączonej ze sprawdzoną technologią i wysokiej jakości wykończeniem wnętrza.
Chcąc kupić Octavię z silnikiem 1,8 TSI należy przeznaczyć na ten cel przynajmniej 82 500 złotych. Dopłata do DSG to kolejne 8 tysięcy. Najbogatsza specyfikacja Elegance zaczyna się od 94 350 złotych. Skoda oferuje aktualnie przecenione pakiety i zachęca niskimi stawkami pełnego ubezpieczenia. Mimo wszystko, to dość wysoka cena z uwagi na fakt, że za kilkanaście tysięcy więcej dostaniemy wersję RS. Jeśli bliżej przyjrzymy się konkurencji w postaci chociażby czterodrzwiowego Opla Astry, powyższe wartości przestaną straszyć. Najnowsze dziecko Czechów jest dojrzałą konstrukcją pozbawioną zauważalnych wad. Spełni oczekiwania zarówno młodego małżeństwa, jak i konserwatywnego nabywcy z dwójką dzieci. Zwolennicy oszczędnych silników powinni skierować swą uwagę na wersje napędzane motorami wysokoprężnymi.