Silnikowa rewolucja Opla
Opel zapowiada wprowadzenie do 2016 r. 3 nowych silników i 13 nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty. W tym samym okresie zaprezentowane zostaną nowe skrzynie biegów.
Obecnie marka rozpoczyna odnawianie gamy motorów, wprowadzając silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności 1,6 l wraz z drugą generacją skrzyń 5 i 6-biegowych - zabiegi te mają zapewnić większą wydajność. Wprowadzane udoskonalenia trafią pod maski wszystkich pojazdów Opla.
Nowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy 1,6 SIDI Turbo posiada bezpośredni wtrysk i jest produkowany w dwóch konfiguracjach - Eco Turbo (170 KM/280 Nm) oraz Performance Turbo (200 KM/300 Nm). W porównaniu z poprzednią jednostką 1,6 z turbodoładowaniem udało się obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 o 13 proc. oraz zwiększyć moc i moment obrotowy nawet o 30 proc.
1,6 SIDI Turbo jest jedynym silnikiem w swojej klasie, w którym zastosowano wałki wyrównoważające zapewniające równą pracę. Inne zalety to zmniejszona masa bloku cylindrów wykonanego w technologii cienkościennego odlewu oraz 2-częściowa konstrukcja skrzyni korbowej, której dolne łoże wykonano z odlewu aluminium. Świece zapłonowe i dysze wtryskiwaczy benzyny umieszczono centralnie nad komorą spalania, zaś dynamiczny układ turbodoładowania zapewnia krótkie czasy reakcji porównywalne z konstrukcją Twin-Scroll.
Jednostka 1,6 CDTI z kolei została wprowadzona w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecne silniki 1,7 i 2,0. Wykonany w całości z aluminium motor generuje 136 KM i 320 Nm momentu. Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylidrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi. Bardziej wydajną i cichą pracę zapewnia natomiast zamknięta pętla kontroli spalania oraz wielokrotny wtrysk paliwa.
Obydwie jednostki dopracowano pod względem ograniczenia emisji hałasu.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl