5,7 V8 (GM)
Na samym końcu skali silników perfekcyjnie współpracujących z instalacjami gazowymi możemy wymienić jednostki spotykane w samochodach amerykańskich. Duża pojemność skokowa, niewielkie wysilenie wespół z prostą budową czynią z nich idealnych kandydatów do montażu sekwencyjnej instalacji LPG. Jednym z popularniejszych na polskim rynku silników jest V8 znane chociażby z Dodga Rama. Z pojemności skokowej 5,7 litra wydobyto 345-390 KM, przenoszonych na asfalt prawie zawsze za pośrednictwem automatycznych skrzyń biegów. Jedyną wadą amerykańskiego V8 jest duże zużycie paliwa, koszty użytkowania przeszło dwukrotnie zmniejszy instalacja LPG. Według mechaników i opinii użytkowników, możemy zapomnieć o irytujących awariach stosując się do zaleceń producenta w kwestii eksploatacji.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl