Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 od 2014 r.
Motory te będą dostosowane do radykalnych zmian w przepisach technicznych. Będący połączeniem turbodoładowanej jednostki V6 z bezpośrednim wtryskiem i dwóch generatorów odzyskiwania energii ze spalin i układu hamulcowego silnik Energy F1 czerpie moc zarówno z energii mechanicznej jak i elektrycznej.
W fazie oddawania odzyskanej energii przez te systemy całkowita moc silnika będzie wyższa od aktualnej wersji, przy równoczesnym zwiększeniu o 35 proc. efektywności energetycznej. Nowe przepisy mówią, że bolid nie może spalać więcej niż 100 kg paliwa na godzinę i zużywać więcej niż 100 kg paliwa na jeden wyścig.
Współpraca Renault i Caterham rozpoczęła się na początku sezonu 2011. Od tamtej pory bolidy brytyjsko-malezyjskiego teamu są napędzane silnikami V8 Renault RS27. - Nowa baza Caterham sprawia imponujące wrażenie, dysponują oni też solidnym zapleczem technicznym. Przepisy na 2014 rok są poważnym wyzwaniem, ale jednocześnie źródłem nowych szans - powiedział prezes Renault Sport F1, Jean-Michel Jalinier.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl