Silniki MPI z fabryczną instalacją LPG
Silniki MPI cieszą się dużą popularnością wśród klientów Skody. Ciekawym rozwiązaniem jest dokupienie fabrycznej instalacji LPG.
Została ona wyprodukowana przez firmę Landi Renzo i wykorzystuje potencjał motoru, który charakteryzuje się niewielką masą dzięki głowicy i kadłubowi z aluminium. MPI to trzy- i czterocylindrowe silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym, umieszczonym w kolektorach dolotowych.
Zasilanie silnika gazem LPG jest zarówno oszczędniejsze, jak i bardziej ekologiczne. Instalacje montowane w motorach MPI wykorzystują ich potencjał dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku sekwencyjnego LPG w fazie lotnej - OMEGAS. Opracowane przez firmę Landi Renzo zaawansowane rozwiązanie składa się z dwustopniowego reduktora-parownika, precyzyjnych wtryskiwaczy oraz jednostki sterującej, która na bieżąco w optymalny sposób decyduje o składzie mieszanki posyłanej do komór spalania.
Technologia ta wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować jakość paliwa, korygując skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się z wyzwaniem schłodzenia znajdujących się bezpośrednio przy komorze spalania, nieużywanych wtryskiwaczy benzyny. Instalacja rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala utrzymać niską temperaturę paliwa i długą, bezawaryjną pracę wtryskiwaczy, zużywając przy tym tylko minimalne ilości paliwa.
W czasie najmniejszego obciążenia silnika, jak podczas pracy na biegu jałowym, oraz w momentach największego obciążenia, stosowane jest tak jak w systemie instalowanym przy silnikach MPI przejście na całkowite zasilanie benzyną bezołowiową w sposób zupełnie nieodczuwalny dla kierowcy.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl