2,1 CDI (W210, W211)
W późniejszych latach paleta silnikowa Mercedesa zawierała masę konstrukcji z wadami, które po kilku latach użytkowania zmuszały właścicieli do przeprowadzania kosztownych napraw. Zwłaszcza jednostki o zapłonie samoczynnym okazywały się problematyczne, słabo znosząc nie tylko gorszą jakość tankowanego paliwa, ale także większe przebiegi. Swoisty przełom nastąpił wraz z wprowadzeniem do oferty czterocylindrowego diesla 2,1, który w polskich realiach prawnych obarczony był i nadal jest wyższą stawką podatku akcyzowego.
Konstrukcja ta po raz pierwszy pojawiła się pod maską Klasy E W210, generując wówczas 116-143 KM oraz 250-315 Nm. W kolejnych odsłonach modelu, jak i innych klasach silnik systematycznie udoskonalano. W W211 jednostka 2,1 CDI wytwarzała od 136 do 170 KM i 340-400 Nm, zużywając przy tym niewielkie ilości paliwa. Oczywiście, także i ona boryka się z problemami typowymi dla nowoczesnych silników Diesla, jednak pokonanie dystansu 700 tysięcy km nie stanowi dla niej większego wyzwania.