Silnik Nissana o mocy 400 KM waży tylko 40 kg
Podczas wyścigu w Le Mans Nissan wystawi innowacyjny samochód nazwany ZEOD RD. Ten przypominający DeltaWinga pojazd otrzyma napęd hybrydowy, w skład którego wejdzie silnik benzynowy o pojemności 1,5 l i mocy 400 KM. Najbardziej imponująca jest jednak wiadomość, że jednostka ta waży zaledwie 40 kg.
ZEOD RC nie pasuje do żadnej klasy wyścigowej, dlatego w Le Mans zajmie garaż numer 56 przeznaczony dla samochodów testujących nowe technologie. Nissan zaprezentował jednostkę napędową swojego nietypowego auta wyścigowego i od razu zaimponował na tle konkurencji. Szczególnie w wyścigach długodystansowych ważna jest wydajność i właśnie z takim celem skonstruowano ZEOD RC.
Samochód Nissana nie ma tradycyjnych części aerodynamicznych zwiększających opór (jak skrzydła), zamiast tego docisk uzyskiwany jest dzięki odpowiednio zbudowanej podłodze. Drugim elementem poprawiającym wydajność jest napęd hybrydowy. Inżynierowie Nissana wiedzą, że ważna jest nie tylko moc, ale też niższa masa. Turbodoładowana jednostka benzynowa o trzech cylindrach i pojemności 1,5 l waży zaledwie 40 kg i wytwarza aż 400 KM. Oznacza to, że na każdy kilogram przypada 10 KM, to więcej niż w przypadku silników w Formule 1.
Jednostka o oznaczeniu DIG-T R 1.5L osiągająca 7500 obr./min nie tylko jest lekka, ale ma też niewielkie rozmiary. Silnik mierzy 500 mm wysokości, 400 mm długości i 200 mm szerokości. Oznacza to, że zmieściłby się w bagażu podręcznym zabieranym na pokład samolotu.
Oryginalny DeltaWing był wyposażony w silnik o mocy 300 KM. ZEOD RC będzie mocniejszy i dodatkowo wspomagany jednostką elektryczną, a to daje szanse na bardzo dobry wynik. DeltaWing osiągał czasy na poziomie klasy LMP2, co zapowiada, że nowy Nissan może być szybszy i zbliżyć się do samochodów LMP1, w której od 2006 roku nieprzerwanie dominują pojazdy z silnikami Diesla.
sj, moto.wp.pl