Silnik 1.4 i 140 KM? Tak - nowy Fiat Bravo MultiAir
Rusza sprzedaż nowych wersji Fiata Bravo wyposażonych w turbodoładowane silniki 1.4 MultiAir 16v o mocy 140 KM z systemem Start&Stop montowanym seryjnie, spełniających normy emisji spalin Euro 5.
To jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (jedynie 132 g/km w cyklu mieszanym), będący oprócz tego najlepszym w klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartości momentu obrotowego. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.
W Polsce Bravo z nowym silnikiem MultiAir dostępne jest w następujących wersjach: Dynamic, Emotion i Sport i kosztuje odpowiednio 67 990 zł i 76 990 zł (Emotion lub Sport). System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla. Wystarczy wspomnieć, że w porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy Multiair zapewnia wzrost mocy (do 10%) i momentu obrotowego (do 15%), ponadto istotne zmniejszenie zużycia paliwa (do 10%) oraz emisji CO2 (do 10%). Prawdziwa istota MultiAir wyrażona została w nowym elektro-hydraulicznym systemie sterowania zaworami. Dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssących silnika, bez udziału przepustnicy, udało się zredukować zużycie paliwa oraz emisję substancji zanieczyszczających
środowisko.
Zastosowanie technologii MultiAir w modelu Bravo zapewnia zarówno zwiększenie mocy i momentu obrotowego przy niskich obrotach, jak i zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Uzyskano to także dzięki systemowi Start&Stop, który steruje czasowym wyłączeniem silnika w przypadku postoju pojazdu. Ponadto silnik 1.4 MultiAir 140 KM jest połączony z nową, manualną, 6 biegową skrzynią biegów, dzięki której kierowca doświadczy większej przyjemności prowadzenia pojazdu poprzez płynną, szybszą i bardziej precyzyjną zmianę biegów. Nowy zespół napędowy zapewnia najwyższe standardy w ochronie środowiska (posiada homologację Euro 5), bez pogorszenia osiągów.
Wraz z debiutem nowego napędu MultiAir, gamę Fiata Bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-Jet 120 KM z homologacją Euro 5, który w stosunku do odpowiednika Euro 4, zmniejsza emisję CO2, z 149 do 146 g/km. Dostępny w wersji Dynamic, Fiat Bravo wyposażony w ten silnik kosztuje 60 990 zł.
Biorąc pod uwagę silniki 1.4 MultiAir 140 KM oraz 1.4 T-Jet 120 KM, obecna gama silników benzynowych w Fiacie Bravo składa się w całości z silników Euro 5. Fiat Bravo od zawsze był szczególnie ceniony przez klientów ze względu na zaawansowaną technologię i osiągi, połączonych z włoskim stylem. Wyróżniając się jako samochód innowacyjny, oferujący kierowcy ogromną przyjemność z jazdy, wykazując przy tym ograniczone zużycie paliwa i dbałość o ochronę środowiska.