Silk Way Rally: Małysz czwarty po 1. etapie
Adam Małysz z Rafałem Martonem zajmują czwarte miejsce, a Marek Dąbrowski z Jackiem Czachorem dziesiąte (obie załogi Orlenu jadą Toyotami Hilux)
po pierwszym etapie rosyjskiego rajdu terenowego Silk Way. W niedzielę pokonali 744 km z Tambowa do Wołgogradu.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z dzisiejszej jazdy. Co prawda mieliśmy drobne problemy nawigacyjne i byliśmy zmuszeni do wymiany pompy paliwowej, która uległa awarii, ale na szczęście udało nam się dotrzeć do mety z zadowalającym wynikiem - ocenił Małysz. Do lidera Francuza Philippe'a Gache (SMG Buggy) ma stratę 20 minut 39 sekund.
Dla Dąbrowskiego i Czachora, którzy zamienili motocykle na cztery kółka, ta impreza jest testem dla ich nowego samochodu.
- Jacek jest świetnym pilotem. Nawiguje bezbłędnie, a ja staram się odpowiednio wykonywać jego polecenia. Zdarzy się, że zrobię jeszcze coś innego niż on miał na myśli, ale jest to kwestia niedługiego czasu, zanim się zgramy w relacji pilot-kierowca - powiedział Dąbrowski.
Zdaniem Czachora pierwszy etap Silk Way Rally pojechali bardzo dobrze, nie mieli zbyt dużych problemów oprócz drobnych błędów nawigacyjnych na drugim odcinku specjalnym długości 174 km (pierwszy miał 199 km).
- Wciąż się uczymy, ale jak na nasze możliwości, to dzisiaj osiągnęliśmy naprawdę dużo. Oby tak dalej. Jechaliśmy określonym tempem, nie chcieliśmy dochodzić do maksymalnej prędkości, ponieważ cały czas testujemy auto i nie możemy przesadzić. Ogółem jesteśmy dzisiaj zadowoleni - podkreślił pilot.
W gronie 75 załóg samochodów terenowych jest jeszcze jedna polska - Piotr Beaupre i Jacek Lisicki (BMW/Neoraid Team), którzy plasują się na 14. pozycji. Natomiast wśród 25 ciężarówek Robert Jan Szustkowski i Jarosław Kazberuk z czeskim partnerem Filipem Skrobankiem (Tatra) zajmują 13. lokatę.
W poniedziałek załogi czeka przeprawa po historycznych terenach, na których Silk Way Rally zagości pierwszy raz. To właśnie tam, pod Stalingradem (obecnie Wołgograd), miała miejsce jedna z największych bitew II wojny światowej, tocząca się od 23 sierpnia 1942 do 2 lutego 1943 roku.
Trasa długości 546 km jest pętlą, ze startem i metą w Wołgogradzie, podzieloną na dwa odcinki specjalne o długości 333 i 145 km, pomiędzy którymi znajduje się 44-kilometrowa strefa neutralizacji. Etap ten charakteryzuje się szybkimi, prostymi drogami, wąskimi odcinkami, a także bardzo kamienistym podłożem. Meta rajdu 13 lipca w Astrachaniu.
Czołówka pierwszego etapu Tambow - Wołgograd (744 km; OS I-199 km, OS II-174 km):
- Philippe Gache, Jean-Pierre Garcin (Francja) 5:26.04
- Władimir Wasiljew, Witalij Jewtiechow (Rosja) strata 2.49
- Jean-Louis Schlesser (Francja), Konstantin Żilcow (Rosja) 9.41
- Adam Małysz, Rafał Marton (Polska) 20.39
- Aidyn Rachimbajew, Gabdulla Aszimow (Kazachstan) 21.47 ...
- Marek Dąbrowski, Jacek Czachor (Polska) 31.01
- Piotr Beaupre, Jacek Lisicki (Polska) 38.34