Seryjny zwycięzca: Škoda Octavia zdobywa kolejny tytuł
Trzecia generacja Škody Octavia kontynuuje pasmo sukcesów. Kolejnym tego przykładem jest nagroda za najlepszy importowany samochód w klasie kompaktowej według czytelników w konkursie „Best Cars 2015”, zorganizowanym przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport” (AMS). Od debiutu rynkowego na początku 2014 roku, bestseller Škody otrzymał już 44 nagrody krajowe i międzynarodowe.
Octavia stała się także wielkim międzynarodowym hitem sprzedaży. Do tej pory dostarczono do nabywców na całym świecie już 500 000 egzemplarzy nowej generacji tego modelu. W 2014 roku sprzedaż wzrosła o 8,1% do 388 800 egzemplarzy, a w Europie Zachodniej o niewiarygodne 22,5%.
W ubiegłym roku Škoda Octavia była jednym z najlepiej sprzedających się nowych samochodów w Czechach, w Polsce, na Węgrzech, w Finlandii, na Słowacji, w Chorwacji, Bośni i Hercegowinie oraz na Islandii.
„Octavia jest dla Škody czymś wyjątkowym. W rozwój tego samochodu włożyliśmy całe nasze serce. Otrzymanie wyróżnienia od „Auto Motor und Sport” stanowi kolejny dowód, na to, że dobrze wykonaliśmy swoją pracę” – wyjaśnia prof. dr h.c. Winfried Vahland.
Obecnie w ofercie znajduje się osiem wersji modelowych: Octavia liftback, Octavia 4x4, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4, Octavia RS, Octavia G-TEC (zasilana gazem ziemnym), Octavia Scout i ekologiczna odmiana Octavia GreenLine. Ponadto na szczycie europejskiej oferty znajduje się ekskluzywna wersja Octavia Laurin & Klement.
Klienci, eksperci motoryzacyjni i media branżowe bardzo wysoko oceniają Octavię i możliwości modelu. Do tej pory ten model ŠKODY wygrał 44 renomowane konkursy krajowe i międzynarodowe, stając się najbardziej utytułowanym autem w swojej klasie. Przez ostatnie dwa lata trzecia generacja modelu otrzymała wyróżnienia w 12 krajach, m.in. w Czechach, Niemczech, Chinach, Rosji, Indiach i Australii. W Polsce Octavia została uznana Kobiecym Samochodem Rodzinnym według plebiscytu Twojego STYLU. To auto o dużej funkcjonalności, stabilnej wartości przy odsprzedaży, dobrej relacji ceny do jakości, a także atrakcyjnej stylistyce.
Źródło: Škoda