Sekundniki w samochodach, a nie na skrzyżowaniach. To nie jest przyszłość, lecz teraźniejszość
W stolicy Stanów Zjednoczonych już pracuje ponad 600 inteligentnych sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach, które wysyłają komunikat o zmianie światła do samochodów marki Audi. I nie jest to koncepcja czy przyszłość, lecz realnie działający system.
Już 600 skrzyżowań w Waszyngtonie pracuje w systemie V2I (Vehicle-to-Infrastructure), który jest kolejnym, jednym z ostatnich kroków do umożliwienia pojazdom jazdy autonomicznej w miastach. Komunikacja pomiędzy autami a infrastrukturą drogową może jednak pomóc również teraz w uzyskaniu lepszej wydajności jazdy.
Kierowca Audi A4 z rocznika 2017 lub 2018 wyposażonego w Traffic Light Information dostaje komunikat o czekającym go świetle na następnym skrzyżowaniu. Jeżeli pali się czerwone, wówczas włącza się sekundnik, który informuje go o czasie oczekiwania na zielone. Pozwala to zoptymalizować jazdę w ruchu miejskim, ale także nawigacja jest w stanie dostosować trasę do panujących warunków i trybu pracy sygnalizatorów.
Kierowca widzi odpowiednie symbole na ekranie wskaźników lub na wyświetlaczu HUD na szybie czołowej. Auto musi mieć łączność z infrastrukturą poprzez 4G LTE.