Trwa ładowanie...
wiadomości
20-01-2009 12:58

Sedan na dopingu - Pontiac G8 GT

Sedan na dopingu - Pontiac G8 GT
dysagwu
dysagwu

|

|
| --- |
Świat amerykańskiej motoryzacji diametralnie różni się od odpowiednika ze Starego Kontynentu. Szerokie drogi pomieszczą nawet największe monstra, nikt nie przejmuje się zużyciem paliwa, a silnik o pojemności 6.0 litra może być wciąż nazywany... small-block!

Zaprezentowany podczas Chicago Auto Show Pontiac G8 GT jest na wskroś niepoprawny. Ostentacyjnie pręży muskuły, zaczepnie warczy czterema rurami wydechowymi, a podczas agresywnej jazdy pije jak smok... Nic dziwnego, że charakterny samochód... od razu wzbudził zainteresowanie klientów!

dysagwu

Uwagę najskuteczniej przykuwał silnik V8. Amerykańscy inżynierowie od lat doskonalą się w sztuce ich konstruowania, więc 6-litrowej maszynowni nie sposób wiele zarzucić. Jedynie moc odstaje od europejskich standardów - 362 KM udałoby się wycisnąć nawet z trzech litrów pojemności. Pontiac G8 GT broni się potężnym momentem obrotowym, który przy 4400 obr./min imponuje wartością 530 Nm! Doskonała elastyczność oraz przyśpieszenie wtłaczające w fotele będzie więc chlebem powszednim dla przyszłych właścicieli samochodu.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Sportowe aspiracje pojazdu podkreśla także 6-biegowa, manualna skrzynia. Co ciekawe, znalazła się na liście wyposażenia... opcjonalnego. Standardowy Pontiac G8 GT będzie oferowany z 6-stopniowym automatem z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Elektronika sterująca pracą skrzyni została zintegrowana z osprzętem silnika. Współpraca mikroprocesorów zadba o zmiany biegów w najkorzystniejszych momentach, a gdy samochód będzie toczył się ze stałą prędkością zostaną wyłączone cztery cylindry, co umożliwi oszczędzanie paliwa. Producent pomyślał także o zwolennikach pokonywania zakrętów kontrolowanymi poślizgami. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11805/3-2008-pontiac-g8.jpeg',550,366) ) |
| --- | Wykonywanie efektownych driftów ułatwi mechanizm różnicowy z seryjnie montowaną blokadą.

dysagwu

Niestety ostra jazda szybko odbije się na stanie portfela posiadacza Pontiaca G8 GT. Nawet jeżeli uda się unikać mandatów, 530 Nm szybko upora się z bieżnikiem tylnych kół. Zakup gumowych walców w rozmiarze P245/45R18 to słony wydatek. W jeszcze gorszej sytuacji znajdą osoby, które zdecydowały się na zamówienie opcjonalnych 19-stek... Również potężne hamulce będą usilnie starały się skrócić żywot opon. Pieczę nad przednimi kołami sprawują bowiem dwutłoczkowe zaciski oraz wentylowane tarcze o średnicy 321 milimetrów. Z tyłu wystarczający okazał się jeden tłoczek i 324-milimetrowa tarcza.

O amerykańskich samochodach zwykło się mawiać, że są szybkie na prostych, a każdy zakręt stanowi dla nich śmiertelne zagrożenie. Pontiac G8 GT zaprzecza obiegowej opinii. Bezpośredni układ kierowniczy pozwala wyjść obronną ręką z większości opresji, a wielowahaczowe zawieszenie precyzyjnie prowadzi przednie i tylne koła. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11805/6-2008-pontiac-g8.jpeg',550,354) ) |
| --- | Progresywne sprężyny wraz ze sztywnymi amortyzatorami oraz stabilizatorami redukują przechyły karoserii, sprawiając, że jedynym ogranicznikiem prędkości na zakrętach będzie rozsądek kierowcy...

dysagwu

Sportowy samochód nie mógłby się obyć bez agresywnie stylizowanej karoserii. Pontiac G8 GT wyróżni się z tłumu wielkimi wlotami powietrza na masce i w przednim pasie, jak również spojlerem zręcznie wkomponowanym w klapę bagażnika. Także pękate błotniki, które płynnie łączą się z przednim zderzakiem obwieszczą innym użytkownikom dróg, że z tym autem nie ma żartów. Jeżeli wizualne ostrzeżenie okaże się niewystarczające, kierowca zawsze będzie mógł docisnąć gaz do podłogi, by wydobyć basowy ryk z czterech chromowanych rur wydechowych...

We wnętrzu mocarnej limuzyny czas płynie swoim tempem. Zapach skórzanej tapicerki i podgrzewane siedzenia pozwalają poczuć się sportowym Pontiac-u niczym w limuzynie najwyższej próby. Jednak mocne wyprofilowanie foteli i aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej przypominają, że Pontiac G8 GT potrafi pojechać znacznie od aut służących do dostojnego transportowania VIP-ów... Przyjemność z jazdy podnosi krótka dźwignia zmiany biegów oraz poręczna kierownica.

Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja zadba, by atmosfera w kabinie nie stała się nazbyt gorąca. W przeciwieństwie do sportowych coupe, sedan przygotowany przez Pontiaca zagwarantuje przyjemność z jazdy nie tylko kierowcy. Na pasażerów czekają obszerne siedzenia oraz doskonały system audio. Właściciel z pewnością zadowoli się muzyką widlastego silnika...

dysagwu

Dynamiczne przemieszczanie się znacznie zwiększa ryzyko wypadku. Nic dziwnego, że konstruktorzy Pontiaca G8 GT dołożyli starań, by zapewnić podróżnym możliwie wysoki poziom bezpieczeństwa. Sztywna struktura nadwozia, sześć poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia oraz system wypinania pedałów to jedynie część rozwiązań mających zminimalizować ryzyko zranienia pasażerów.

następne »
Źródło: następne »

Szybki, komfortowy, bezpieczny i niecodzienny... Czyżby Pontiac G8 GT był idealnym samochodem? Nieustannie wzrastające ceny paliw mogą sprawić, że przyszły właściciel szybko znienawidzi nowo zakupione auto. Z drugiej strony, czyż nie warto odżałować kilku monet więcej, by w drodze do pracy cieszyć się basowym bulgotem ośmiu cylindrów? Pierwsze egzemplarze Pontiaca G8 GT trafią do klientów we wrześniu bieżącego roku. Może więc już teraz warto rozpocząć odkładanie pieniędzy...

Łukasz Szewczyk

dysagwu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dysagwu
Więcej tematów