Seat zaprezentował Leona w wersji X-Perience
Seat Leon, czyli hiszpański brat Volkswagena Golfa, obok Ibizy jest najważniejszym modelem hiszpańskiej marki. Teraz Seat pokazał wersję X-Perience, która otrzymała wyższe zawieszenie, napęd na cztery koła i „terenowe” plastiki na karoserii.
Leon X-Perience bazuje na kombi oznaczonym literami ST i podobnie jak w przypadku innych uterenowionych samochodów o takim nadwoziu ma lepiej sprawdzić się podczas jazdy szutrowymi drogami i w śniegu. Zawieszenie samochodu podniesiono o 15 mm i wyposażono go w napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. Również wzorem innych samochodów aspirujących to miana uterenowionych, Leon X-Perience otrzymał zderzaki i boczne elementy z czarnego plastiku.
Podwyższony Leon oferowany jest przede wszystkim z silnikami wysokoprężnymi. W ofercie znalazły się jednostki TDI o pojemności 2,0 l (moce 184 i 150 KM) oraz 1,6 l oferująca 110 KM. Najmocniejszy diesel zapewnia dobre osiągi rozpędzając samochód do 100 km/h w 7,1 s i pozwalając na osiągnięcie 224 km/h. Przy tym ma średnio zużywać 4,9 l/100 km. Alternatywą jest jedyny w ofercie silnik benzynowy. Jednostka TSI o pojemności 1,8 l dostarcza 180 KM i w modelu X-Perience standardowo połączona jest z dwusprzęgłową skrzynią DSG o sześciu przełożeniach.