Seat Leon SC: dynamiczny i oszczędny
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje Seat Leon SC. Producent zapowiada, że samochód będzie połączeniem dynamiki oraz użyteczności.
Wszystkie odmiany silnikowe posiadają bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Motory TSI i TDI o zakresie pojemności od 1,2 do 2,0 l oferują moc od 86 do 184 KM. Liderem oszczędności jest wyposażona w system start/stop jednostka 1,6 TDI, potrzebująca na przejechanie 100 km 3,8 l ON. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą, zaś z tyłu zastosowano zawieszenie z belką skrętną (dla silników do 150 KM) lub zawieszenie wielowahaczowe (dla mocniejszych opcji).
W porównaniu do 5-drzwiowego Leona rozstaw osi modelu SC zmniejszył się o 35 mm. Linia okien, która przebiega do dolnej krawędzi tyłu samochodu sprawia, że samochód jest optycznie dłuższy niż 4,23 m. Konstrukcja przodu przypomina grot strzały - wszystkie linie ciągną się w kierunku jednego punktu na przedzie. Wielokrotnie został użyty motyw trójkąta, choćby w konstrukcji reflektorów. Cechą charakterystyczną Leona SC jest też szyba tylna z odchyleniem jak w aucie coupe i pod kątem większym o 19 st. niż w wersji 5-drzwiowej oraz w kształcie pięciokąta skierowanego do góry. Dynamizmu pojazdowi dodają poza wymiarami krótkie zwisy.
We wnętrzu zastosowano przyjemne w dotyku materiały. Niektóre wersje wyposażeniowe oferują dodatkowo elementy chromowane oraz skórzane. Seat zdecydował się na sportowe fotele z regulacją wysokości oraz komputer pokładowy nawet w najniższej wersji Reference. Dostępne będą też systemy informacyjno - rozrywkowe, przede wszystkim Seat Easy Connect z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej do 5,8-cala.
Auto wyposażono w nowe profile prowadzenia, które pozwolą kierowcy ustawić charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika spośród trzech trybów - Eco, Comfort i Sport. Co ciekawe, podczas uruchomienia tego ostatniego LED-owe oświetlenie w okładzinach drzwi zmienia się z białego na czerwony. Kierowca będzie też miał do dyspozycji kontrolującą asystenta utrzymywania pasa ruchu kamerę umieszczoną w lusterku wstecznym.
Źródło: Seat
ll/moto.wp.pl