Trwa ładowanie...
17-07-2012 15:57

Seat Leon: kolejna odsłona "Hiszpana"

Seat Leon: kolejna odsłona "Hiszpana"Źródło: zdjęcie producenta
d3meyoc
d3meyoc

Seat zaprezentował pierwsze zdjęcia nowego Leona. Auto zostało zaprojektowane całkowicie od podstaw, włączając w to silniki czy zawieszenie.

W nowym Leonie jako pierwszym aucie z segmentu kompaktowych znajdziemy w pełni LED-owe przednie, kanciaste lampy, łączące w sobie innowacyjny design ze sporymi zdolnościami oświetleniowymi.

Z boku biegnie charakterystyczna "Linea Dinamica" która przypomina napięcie wyrzeźbionego mięśnia. Na nadwoziu umieszczono krótkie słupki C które mieszczą skierowane ku górze trzecie okna. Tył wozu jest masywny, zaś klamką klapy jest duże logo. Szerokość auta podkreślają tylne klosze lamp.

W środku znajdziemy niekonwencjonalną deskę rozdzielczą o dwutonowej konstrukcji. Drobne szczegóły, takie jak duże otwory wentylacyjne czy trapezoidalne kształty elementów sterowania klimatyzacją podkreślają wysoki standard auta. Bagażnik nowego Leona ma pojemność 380 l, co oznaczy że w porównaniu do poprzedniej generacji zwiększył się o 40 l.

Przy 4,26 m długości nowy "Hiszpan" jest o ok. 5 cm krótszy od poprzednika, lecz jego rozstaw osi zwiększył się o niemal 6 cm. Dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów masa Leon "odchudził" się o 90 kg.

d3meyoc

Za napęd nowego Seata odpowiadać będzie gama silników TDI i TSI o pojemnościach od 1,2 do 2,0 l. pojemności. Wszystkie motory wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zużycie paliwa zmniejszyło się w porównaniu do poprzednich jednostek nawet o 22 proc.

Silnik 1,6 TDI generuje 105 KM mocy. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa średnio 3,8 l paliwa/100 km. Niewiele większy, bo o 0,2 l, apetyt na paliwo ma jednostka 2,0 TDI o mocy 150 KM.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na początku przyszłego roku wejdą do produkcji nowe motory 1,2 TSI w dwóch wersjach: 86 i 105 KM, 1,4 TSI (122 KM), 1,8 TSI (180 KM). W zależności od jednostki użyte zostaną 5 lub 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6 i 7-biegowe przekładnie automatyczne.

d3meyoc

W przednim zawieszeniu znajdziemy kolumny MacPhersona z ramą pomocniczą, natomiast z tyłu - belkę skrętną. W wersjach o mocy powyżej 150 KM zastosowane będzie zawieszenie typu milit-link, lepiej wytrzymujące obciążenia.

Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika dzięki trzem trybom - Eko, Comfort oraz Sport. Co ciekawe, wraz z wybranym trybem zmienia się oświetlenie przechodząc z białego (Eco i Comfort) do czerwonego (Sport).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Leon oferuje sporą gamę rozwiązań informacyjno-rozrywkowych rozwiązań. Podstawą jest system multimedialny wyposażony w radio z 4 głośnikami, 5-calowym wyświetlaczem i możliwością obsługi kart pamięci. Wyższe wersje wyposażeniowe oznaczają większy i lepszy wyświetlacz, 6 lub 8 głośników oraz Bluetooth.

d3meyoc

W systemie Media Plus System do dyspozycji jest 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką, złączem iPod, tunerem DAB i rozpoznaniem mowy. W ofercie Leona pojawi się również Seat Sound System składający się z 10 głośników oraz subwoofera.

W aucie umieszczono funkcję wykrywania senności, kamerę zarządzającą asystentem świateł który przełączy automatycznie pracę świateł dziennych na mijania i na odwrót. Na wyposażeniu znajduje się też asystent utrzymywania pasa ruchu.

Na nowym Leonie znajduje się odświeżone logo marki.

/ll

d3meyoc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3meyoc
Więcej tematów