Trwa ładowanie...
d6y8xdh
21-08-2014 10:32

Seat Ibiza doczekał się wielu wersji koncepcyjnych

d6y8xdh
d6y8xdh

Seat Ibiza obchodzi 30 urodziny. Przez ten czas marka opracowała wiele wersji koncepcyjnych tego samochodu.

Historię rozpoczęła Ibiza Cabrio od Proto Design w 1986 r., której projektantem był Elias Bacoulas. W kolejnych latach zaprezentowano kabriolet od ASC, z czerwonym lakierem, felgami i wnętrzem, oraz od Italdesign. Czwarty i ostatni prototyp New Style pojawił się w 1991 r. i wyróżniał się białym kolorem.

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

Kolejnym pojazdem koncepcyjnym był Proto C, skonstruowany przy współpracy z Giorgio Giugiaro. Samochód ten powstał jako zapowiedź Ibizy II generacji i zbudowano go w oparciu o platformę Grupy Volkswagen. Proto C zadebiutował w 1990 r. w Paryżu i mierzył 3,91 m długości, 1,67 m szerokości oraz 1,12 m wysokości. Mimo, iż Proto C było bardzo futurystyczne, część jego rozwiązań trafiła do produkcji seryjnej kilka lat później.

d6y8xdh

Na następne prototypy trzeba było czekać do 2006 r., gdy podczas Salonu Samochodowego w Genewie marka zaprezentowała Ibizę Vaillante. Auto zbudowano i zmodyfikowano z pomocą Seat Sport, a pod maskę trafił znany z modelu Cupra turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l i mocy 240 KM. Co ciekawe - samochód ten stał się bohaterem komiksu Michela Vaillanta.

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

Kolejna odmiana koncepcyjna Ibizy (SportCoupe Vocanegra) pojawiła się w 2008 r. Pojazd składał hołd legendarnemu modelowi z lat 70-tych, a za jej projekt odpowiadało Centrum Designu w Martorell. Sportowy charakter zdradzały czarny pas z przodu, masywne zderzaki i sylwetka coupe. Auto napędzał silnik 1,4 TSI z 7-stopniową skrzynią DSG. Ibiza SportCoupe Bocanegra pojawiła się też w sprzedaży w edycji limitowanej.

Ciekawą aranżacją był również zaprezentowany w 2009 r. we Frankfurcie model IBZ. Projektanci starali się połączyć sportowy styl z komfortem i rodzinnym charakterem. Auto posiadało przestronne wnętrze, 410-litrowy bagażnik, lekką sylwetkę i drapieżny przód.

Źródło: Seat

ll/sj, moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj