Seat 124 Sport Coupe na trasie historycznego rajdu
Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążało drogą historycznego Rajdu Silveretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny.
550 km alpejskich dróg skąpanych w fantastycznym krajobrazie stanowi trasę Silveretta Classic. To jedna z czołowych imprez oldtimerów Europy. Tego roku w Rajdzie nie zabrakło również hiszpańskiego Seata, modelu obchodzącego 40-tą rocznicę powstania, Seata 124 Sport Coupe 1600 z 1972 roku. Za kierownicą historycznego auta zasiadł wiceprezes ds. produkcji dr Andreasa Tostmanna.
Trzy główne etapy odbywały się w Montafon, Vorarlberg i Tyrolu, austriackich regionach Alp. Na kilka dni trasy wijących się niczym spaghetti górskich przełęczy uwikłanych ciasnymi zakrętami i stromą wspinaczką zamieniają się w malowniczy, oddychający historią rajd. Prędkość nie jest tu wszystkim, liczy się dokładność przejazdu i jak największa precyzja w punktach pomiaru czasu, dając równe szanse zarówno najstarszym samochodom jak i youngtimerom.
Seat 124 Sport Coupe 1600 został wprowadzony do produkcji w 1970 roku. Jego dwudrzwiowe nadwozie skrywa cztery pełnowymiarowe miejsca, a elegancka stylistyka dojrzała, będąc nawet bardziej imponującą dziś, aniżeli przed laty. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności skokowe 1,6 litra napędzany benzyną i rozwijający moc maksymalną 110 KM. Jednostka pozwalała na osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 180 km/h. 124 Sport Coupe był pierwszym modelem Seata wyposażonym w pięciobiegową skrzynię biegów.
Łącznie między 1970 a 1975 rokiem powstało około 23 000 egzemplarzy wliczając w to lekko zmodyfikowaną wersję 124 Sport Coupe 1800 z 1973 roku posiadającą 1,8-litrową jednostkę napędową osiągającą 118 KM.