Schyłek niemieckiego luksusu
Brytyjski magazyn Auto Express podał informację, że zarząd Daimlera postanowił zamknąć jedną z najbardziej luksusowych marek motoryzacyjnych świata, czyli Maybacha.
Jako powód zamknięcia firmy podaje się zbyt małą, w stosunku do oczekiwań, sprzedaż luksusowej marki. Pierwsze poważne spadki odnotowano już w 2007 roku. Jednak jako gwóźdź do trumny podaje się ostatni kryzys, który dotknął całą branżę. Kłopotów marki można było się domyślać zwłaszcza, że każdy z pojazdów to wydatek kilkuset tysięcy euro. Najtańszy Maybach 57 kosztuje bowiem 389 900 euro. Ceny największego i najdroższego rozpoczynają się od 523 400 euro, zaś kończą tam gdzie ludzka wyobraźnia.
Nie wykluczone również, że Daimler chce uniknąć kanibalizowania sprzedaży luksusowych limuzyn. Firma jest również właścicielem Mercedesa. Ten z kolei planuje wyprodukować jeszcze bardziej zaawansowany model S w 2014 roku. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy samochód ma być szczytowym osiągnięciem techniki oraz luksusu. Nowa limuzyna ma być wyposażona w panel kontrolny, który pozwoli kierowcy sterować większością funkcji auta jedynie za pomocą gestów.
Jednak zanim dojdzie do ostatecznego zakończenia produkcji, Maybach planuje przeprowadzić lifting wszystkich swoich modeli. Zmienione auta mają otrzymać całkowicie przebudowany grill, zderzak przedni oraz światła do jazdy dziennej LED. Otrzymają nową maskę przykrywającą silnik. Nowy Maybach będzie miał swoją premierę w kwietniu, podczas salonu samochodowego w Pekinie.
Maybach został założony w 1909 r. przez Wilhelma Maybacha, byłego dyrektora technicznego firmy Daimler. Pierwszy pojazd koncepcyjny marki debiutował na rynku w 1919 r. i rozpoczął erę ekstrawaganckich limuzyn. Produkcję samochodów wstrzymano w 1940 r., kiedy fabryka skupiła się na produkcji silników do niemieckich czołgów.
Jakub Wielicki