Trwa ładowanie...
17-03-2010 18:50

Schyłek niemieckiego luksusu

Schyłek niemieckiego luksusuŹródło: zdjęcie producenta
d1wuq1e
d1wuq1e

Brytyjski magazyn Auto Express podał informację, że zarząd Daimlera postanowił zamknąć jedną z najbardziej luksusowych marek motoryzacyjnych świata, czyli Maybacha.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jako powód zamknięcia firmy podaje się zbyt małą, w stosunku do oczekiwań, sprzedaż luksusowej marki. Pierwsze poważne spadki odnotowano już w 2007 roku. Jednak jako gwóźdź do trumny podaje się ostatni kryzys, który dotknął całą branżę. Kłopotów marki można było się domyślać zwłaszcza, że każdy z pojazdów to wydatek kilkuset tysięcy euro. Najtańszy Maybach 57 kosztuje bowiem 389 900 euro. Ceny największego i najdroższego rozpoczynają się od 523 400 euro, zaś kończą tam gdzie ludzka wyobraźnia.

Nie wykluczone również, że Daimler chce uniknąć kanibalizowania sprzedaży luksusowych limuzyn. Firma jest również właścicielem Mercedesa. Ten z kolei planuje wyprodukować jeszcze bardziej zaawansowany model S w 2014 roku. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy samochód ma być szczytowym osiągnięciem techniki oraz luksusu. Nowa limuzyna ma być wyposażona w panel kontrolny, który pozwoli kierowcy sterować większością funkcji auta jedynie za pomocą gestów.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jednak zanim dojdzie do ostatecznego zakończenia produkcji, Maybach planuje przeprowadzić lifting wszystkich swoich modeli. Zmienione auta mają otrzymać całkowicie przebudowany grill, zderzak przedni oraz światła do jazdy dziennej LED. Otrzymają nową maskę przykrywającą silnik. Nowy Maybach będzie miał swoją premierę w kwietniu, podczas salonu samochodowego w Pekinie.

Maybach został założony w 1909 r. przez Wilhelma Maybacha, byłego dyrektora technicznego firmy Daimler. Pierwszy pojazd koncepcyjny marki debiutował na rynku w 1919 r. i rozpoczął erę ekstrawaganckich limuzyn. Produkcję samochodów wstrzymano w 1940 r., kiedy fabryka skupiła się na produkcji silników do niemieckich czołgów.

Jakub Wielicki

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj