Saxo 1,5D: Diesel dla Szkota - czerwiec 2001
Saxo 1,5D: Diesel dla Szkota, czerwiec 2001, Magdalena Kieliszek
Redakcja serwisu Moto Wirtualnej Polski miała przyjemność przez ponad tydzień testować Citroena Saxo wyposażonego w wysokoprężny silnik o pojemności 1,5 l i mocy 58 KM. Przejechaliśmy tym autem ponad tysiąc kilometrów i bardzo przyjemnie czuliśmy się, kiedy na stację benzynową dotarliśmy dopiero po pokonaniu dystansu ponad 800 km.
W środku mały Citroen wykonany jest solidnie. Auto wyposażone jest w czytelne wskaźniki i łatwo dostępne przełączniki. Kierowca oraz pasażer z przodu mają sporo miejsca przed sobą, ale z powodu małej ilości miejsca z tyłu Saxo nie nadaje się raczej na długie podróże z rodziną.
Citroen Saxo 1,5D to typowo miejski samochód o niewielkich rozmiarach, którym łatwo manewruje się w porannych korkach. Oszczędny diesel poza swoimi walorami związanymi z niskim zużyciem paliwa, ma także wady. Kierowcę może drażnić ponadprzeciętny terkot silnika. Ponadto auto przyspiesza do setki w 15,7 sekundy przez co trudno się nim wyprzedza.
Jednak coś za coś. Według danych producenta samochód zużywa w cyklu miejskim 6,9 l oleju napędowego na 100 km, natomiast poza miastem - 4,3 l/100 km. Testowany przez nas samochód spalał średnio 4,6 l/ 100 km.
Standardowo Saxo wyposażony jest w poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz w immobilizer w kluczyku. Niestety dopiero za dopłatą dostępne są: poduszka powietrzna dla pasażera, wspomaganie kierownicy, centralny zamek. Saxo 1,5 D nie można natomiast zamówić z ABS-em czy regulacją kierownicy.
Obecnie Citroen oferuje Saxo diesla w cenie wersji benzynowej. Za trzydrzwiowego Saxo 1,5 D trzeba zapłacić 34 900 zł, natomiast cena wersji pięciodrzwiowej zaczyna się od 36 100 zł.