Trwa ładowanie...
10-07-2002 17:00

Saxo 1,5D: Diesel dla Szkota - czerwiec 2001

Saxo 1,5D: Diesel dla Szkota - czerwiec 2001
d416xg2
d416xg2

Saxo 1,5D: Diesel dla Szkota, czerwiec 2001, Magdalena Kieliszek

Redakcja serwisu Moto Wirtualnej Polski miała przyjemność przez ponad tydzień testować Citroena Saxo wyposażonego w wysokoprężny silnik o pojemności 1,5 l i mocy 58 KM. Przejechaliśmy tym autem ponad tysiąc kilometrów i bardzo przyjemnie czuliśmy się, kiedy na stację benzynową dotarliśmy dopiero po pokonaniu dystansu ponad 800 km.

(WP)
Źródło: (WP)

W środku mały Citroen wykonany jest solidnie. Auto wyposażone jest w czytelne wskaźniki i łatwo dostępne przełączniki. Kierowca oraz pasażer z przodu mają sporo miejsca przed sobą, ale z powodu małej ilości miejsca z tyłu Saxo nie nadaje się raczej na długie podróże z rodziną.

d416xg2

Citroen Saxo 1,5D to typowo miejski samochód o niewielkich rozmiarach, którym łatwo manewruje się w porannych korkach. Oszczędny diesel poza swoimi walorami związanymi z niskim zużyciem paliwa, ma także wady. Kierowcę może drażnić ponadprzeciętny terkot silnika. Ponadto auto przyspiesza do setki w 15,7 sekundy przez co trudno się nim wyprzedza.

Jednak coś za coś. Według danych producenta samochód zużywa w cyklu miejskim 6,9 l oleju napędowego na 100 km, natomiast poza miastem - 4,3 l/100 km. Testowany przez nas samochód spalał średnio 4,6 l/ 100 km.

Standardowo Saxo wyposażony jest w poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz w immobilizer w kluczyku. Niestety dopiero za dopłatą dostępne są: poduszka powietrzna dla pasażera, wspomaganie kierownicy, centralny zamek. Saxo 1,5 D nie można natomiast zamówić z ABS-em czy regulacją kierownicy.

Obecnie Citroen oferuje Saxo diesla w cenie wersji benzynowej. Za trzydrzwiowego Saxo 1,5 D trzeba zapłacić 34 900 zł, natomiast cena wersji pięciodrzwiowej zaczyna się od 36 100 zł.

d416xg2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d416xg2
Więcej tematów