Saroléa i Bridgestone razem pracują nad elektrycznym motocyklem
Belgijska marka motocykli opracowała elektryczny supermotocykl Saroléa SP7, pokazany po raz pierwszy na belgijskim torze Mettet podczas zawodów Speed Trophy. W ramach współpracy firma Bridgestone zapewni wsparcie techniczne i fachową wiedzę dotyczącą opon niezbędne do testów torowych Saroléi oraz do zrealizowania ambitnych planów wyścigowych tej firmy, które rozpoczną się w 2014 r.
Dowodząc, że ekologiczne nie oznacza powolne, elektryczny motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a na pełnych obrotach rozpędza się do 250 km/h. Aby okiełznać tę moc, Bridgestone zamontuje na modelu SP7 wyścigowe opony Battlax V02 Slick zbudowane w najnowszej technologii pasa „GP Belt”. Plany wyścigowe Saroléa na 2014 rok obejmują TT Zero Challenge rozgrywane na wyspie Man w ramach zawodów TT – najbardziej prestiżowych wyścigów motocyklowych, a także puchar świata FIM eRoadRacing.
– Współpraca firmy Bridgestone z marką Saroléa jest niesamowitą okazją do połączenia doświadczeń wyniesionych z zawodów MotoGP z naszą wizją zrównoważonej mobilności. Motocykl Saroléa przeciera szlak dla motocykli elektrycznych i e-wyścigów – mówi José Enrique Gonzales, Dyrektor ds. marketingu w Bridgestone Europe.
Założona w Belgii w 1850 r. firma Saroléa zajmowała się początkowo produkcją broni i rowerów. Dopiero później stała się jedną z pierwszych na świecie marek motocyklowych. Zyskała sobie szerokie uznanie w świecie wyścigów, w którym opracowywała i testowała nowe technologie. Teraz – po ponad 50 latach od zamknięcia fabryk Saroléa – odrodzenie tej marki za sprawą elektrycznego układu napędowego stanowi niezwykły powrót na światowe salony. Nowy elektryczny motocykl Saroléa SP7 został zbudowany na nowatorskiej ramie z włókna węglowego i jest wyposażony w wydajny silnik o strumieniu osiowym całkowicie zasilany akumulatorem.