Trwa ładowanie...
wiadomości
31 stycznia 2009, 17:22

Samochody służbowe ratują polski rynek

Samochody służbowe ratują polski rynek
d1p8col
d1p8col

Maleje sprzedaż samochodów osobowych, bo klienci indywidualni ograniczają zakupy. Polski rynek motoryzacyjny ratują zakupy nowych aut do firm - uważają eksperci instytutu Samar, monitorującego rynek motoryzacyjny.

Eksperci przeanalizowali dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), dotyczące rejestracji nowych samochodów.

Z ich analizy wynika, że w ubiegłym roku osoby prywatne zarejestrowały 118 tys. 96 nowych samochodów - o 5,7 proc. mniej niż w 2005 r. W tym samym czasie firmy zarejestrowały łącznie 104 tys. 474 samochody - prawie o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.

d1p8col

Zdaniem ekspertów Samaru, to właśnie zwiększona aktywność firm, kupujących coraz więcej nowych samochodów, pozwoliła przełamać dotychczasowy trend spadkowy sprzedaży nowych aut; udział zarejestrowanych przez firmy samochodów w rejestracjach ogółem zwiększył się w ciągu ostatniego roku o 7,8 proc. i wynosi 47 proc.

Samar zwraca uwagę, że w ubiegłym roku przedsiębiorcy najwięcej kupili samochodów marki toyota. W 2006 r. firmy zakupiły i zarejestrowały 14 tys. 228 samochodów marki toyota (najpopularniejszym modelem była corolla), o ponad 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Toyoty w rynku aut firmowych wyniósł 13,62 proc.

Na drugiej pozycji znalazł się Opel - w ciągu ub. r. firmy zarejestrowały 13 tys. 831 aut tej marki, o 18,47 proc. więcej niż w 2005 r.; udział Opla w rynku aut firmowych wyniósł 13,24 proc. Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszył się opel astra.

Trzecie miejsce w rankingu najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców marek zajęła Skoda. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku przedsiębiorcy zarejestrowali 11 tys. 931 samochodów tej marki, o 25,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najchętniej kupowanym modelem była skoda octavia.

d1p8col

Czwarte miejsce zajął Ford - klienci instytucjonalni zarejestrowali 11 tys. 733 samochodów tej marki, o 19,13 proc. więcej niż w roku 2005. Najczęściej wybieranym modelem był ford focus.

Pierwszą piątkę najchętniej kupowanych do firm marek zamyka Renault - 7 tys. 675 zarejestrowanych samochodów. Najczęściej wybieranym modelem był renault megane.

Na kolejnych miejscach znalazły się: Volkswagen (7.423 auta zarejestrowane przez firmy), Fiat (6.487 zarejestrowanych firmowych aut), Peugeot (5.797), Citroen (4.264) i Honda (2.742).

d1p8col

Z analizy danych rejestracyjnych wynika, że 60 proc. samochodów rejestrowanych przez przedsiębiorców finansowanych jest poprzez leasing lub znajduje się w tzw. wynajmie długoterminowym.

Liderem w finansowaniu samochodów dla przedsiębiorców w 2006 r. został Europejski Fundusz Leasingowy (EFL). W ciągu roku wykorzystując ofertę EFL przedsiębiorcy sfinalizowali zakup 8.177 samochodów, w tym 7.701 samochodów nowych oraz 476 używanych.

Na drugiej pozycji znalazł się Raiffeisen-Leasing. W sumie firma ta wyleasingowała 6.365 pojazdów, w tym 6.110 samochodów nowych i 255 używanych. Trzecią pozycję zajął Volkswagen Leasing - w ciągu ub.r. sfinansował zakup 4.791 samochodów, w tym 4.754 nowe i 37 używanych.

d1p8col

Całkowita liczba nowych samochodów zarejestrowanych na przedsiębiorców, sfinansowanych przez firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego wyniosła 63 tys. 2 auta, o ponad 46 proc. więcej niż w roku 2005 - taki wzrost pozwolił na zwiększenie udziału tych firm w rynku flotowym z 53,5 proc. do 60 proc.(PAP)

d1p8col
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p8col
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj