Samochody, których nie kupisz w Polsce. Kupisz je w Niemczech

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel
Marcin Łobodziński

/ 15Co było brane pod uwagę i jak przygotowaliśmy zestawienie?

Obraz
© Materiały prasowe | Opel

Przygotowaliśmy dla was ciekawe zestawienie samochodów, które można kupić u naszych zachodnich sąsiadów, a których nie ma w sprzedaży w Polsce. Przynajmniej oficjalnie. I nie są to wcale wyszukane auta mało znanych marek. Wręcz przeciwnie, chodzi o marki, które u nas są popularne.

Zestawienie nie dotyczy wersji silnikowych czy wyposażenia. Obejmuje natomiast wersje z napędem alternatywnym oraz odmiany nadwoziowe, których w Polsce brakuje. O tym, czy samochód jest na obu rynkach, czy go nie ma, decydowała informacja o cenie lub obecność danego modelu w konfiguratorze marki. Nie braliśmy też pod uwagę samochodów, które w Niemczech już są w sprzedaży, a w Polsce będą nieco później.

/ 15Alfa Romeo 4C – 63 500 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Alfa Romeo

Ta sportowa para - Coupe i Spider - już nie widnieje ani w polskim cenniku, ani też na stronie importera. Do niedawna jeszcze sprzedawano u nas te modele. Teraz można je kupić w Niemczech. Coupe kosztuje 63 500 euro, a za Spidera zapłacicie 72 000 euro.

/ 15Audi A3 Cabriolet – 34 100 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Audi

Kompaktowy kabriolet od Audi zniknął ze strony internetowej oraz cennika polskiego importera. W Niemczech można go kupić. Samochód jest stosunkowo drogi, ale trzeba przyznać, że Audi wyczarowało zgrabny, klasyczn kabriolet ze zwykłego kompaktu.

/ 15Citroën C-Zero – 21 800 euro

Obraz
© Materiały prasowe | PSA Peugeot Citroen

W praktyce jest to wytawarzany od 2009 roku elektryczny Mitsubishi i-MiEV sprzedawany pod markami PSA jako Citroën C-Zero oraz Peugeot Ion, który również jest oferowany w Niemczech w dokładnie takiej samej cenie. Z Polski są to modele już wycofane, bo trudno o zainteresowanie zwykłym samochodem elektrycznym, a co dopiero takim mało praktycznym "cudeńkiem".

/ 15Citroën E-Mehari – 25 270 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Citroen

Wygląda jak samochód koncepcyjny, ale Francuzi nie tylko go produkują, ale także sprzedają. Nie tylko w Niemczech, jednak do Polski nie trafił. Ten elektryczny funcar z pewnością miałby u nas problem ze sprzedażą. Nie tylko ze względu na wysoką cenę, ale także sam rodzaj nadwozia. Dobrze jednak wiedzieć, że aby go kupić, nie trzeba jechać na drugi koniec świata.

/ 15Fiat 500L Wagon – 18 890 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Fiat

Fiat 500L jest obecny na polskim rynku w różnych wersjach, ale nie z takim nadwoziem. Wersja Wagon, czyli z powiększonym bagażnikiem, oferuje jeszcze więcej przestrzeni do wykorzystania. Wygląd co prawda jest dyskusyjny, jednak za rozsądne pieniądze można nabyć naprawdę kawał auta.

/ 15Nowy Ford Edge (FL) – 36 990 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Ford

Dla tego modelu zrobiliśmy wyjątek - odświeżony Ford Edge na pewno będzie oferowany w Polsce. Jednak Ford na razie niczego nie deklaruje, a na stronie importera nie ma na ten temat informacji. Jest natomiast cennik starego Edge'a. Na nowego trzeba jeszcze trochę poczekać.

/ 15Hyundai Nexo – 69 000 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Hyundai

Wodór nie jest i jeszcze długo nie będzie łatwo dostepnym paliwem w Polsce. To dlatego nikt nie odważył się sprzedawać u nas takich samochodów. I też dlatego Hyundai Nexo, wodorowy SUV z Korei, nie będzie jeszcze długo oferowany w naszym kraju. W Niemczech tak, choć karierę ma zrobić za Oceanem.

/ 15Kia Soul – 17 240 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Kia

To nie jest pomyłka! Kia Soul wypadła z polskiego rynku w momencie, gdy pojawił się model Niro. Podobny nie tylko pod względem wielkości, ale także ceny. Na innych rynkach europejskich nie ma z tym problemu. Soula możecie kupić w Niemczech, także elektrycznego, w cenie 29 490 euro.

10 / 15Opel Ampera-E – 42 990 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Opel

Ten atrakcyjnie wyglądający samochód elektryczny nie jest dostepny w oficjalnej sprzedaży w Polsce. Kosztuje bardzo dużo, a jego poprzedniczka - Ampera - nie odniosła sukcesu. Jednak nie ma problemu, by kupić go w Niemczech. Pozostaje tylko pytanie: czy warto za niego płacić ok. 180 000 zł?

11 / 15Opel Karl – 12 010 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Opel

Swojej ceny wart był natomiast Opel Karl. Nie tylko był stosunkowo tani, ale też mógł mieć na pokładzie bogate jak na segment A wyposazenie. Niestety klienci nie docenili tego poprawnie zaprojektowanego malucha i polski importer z niego zrezygnował. Auto wciąż jest do kupienia w Niemczech, nawet w wersji Rocks, takiej jak na zdjęciu.

12 / 15Peugeot 108 – 10 290 euro

Obraz
© Materiały prasowe | PSA

Obok nieoferowanego i wspomnianego już elektrycznego Peugeota Iona, model 108 to kolejny ładny i całkiem niezły samochód, który nie trafił na polski rynek. Taka jest polityka koncernu. Jego bliźniak techniczny Citroën C1 jest natomiast oferowany. Wygląda jednak zupełnie inaczej.

13 / 15Toyota Mirai - 78 600 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Toyota

Toyota Mirai to drugie auto wodorowe w tym zestawieniu, więc nie będziemy powtarzać przyczyn niewprowadzenia go do polskiej oferty. Choć w tym miejscu ciekawostka - model ten jest na polskiej stronie importera już od dawna. I wciąż nie ma ustalonej ceny. Tak, jakby czekał na lepsze czasy.

14 / 15VW Beetle Cabrio – 23 450 euro

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Ten "klasyk" niebawem przejdzie do historii. W Polsce już go nie ma, ale w przyszłym roku kończy się produkcja i sprzedaż na pozostałych rynkach. Firma na chwilę obecną nie mówi niczego na temat następcy. Teraz jeszcze można w Niemczech kupić wersję z otwieranym dachem.

15 / 15VW Scirocco - 24 950 euro

Obraz
© Materiały prasowe | VW

To już ostatni model i drugi wyjątek, ale z innego powodu niż w przypadku Forda Edge. Volkswagen Scirocco już jest nieprodukowany. Z polskiej oferty zniknął, ale wciąż jest w sprzedaży w Niemczech. Można go kupić (ostatnie egzemplarze), choć z pewnością nie konfigurować.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka