Skoda Fabia I
Jeśli szukamy auta o typowo miejskim usposobieniu, nie możemy zapomnieć o bestsellerze polskiego rynku. Skoda Fabia pierwszej generacji, jak każdy współczesny model czeskiej marki, jest technologicznym klonem doskonale znanego VW Polo, z którego pochodzi cała konstrukcja nadwozia, zawieszenie i jednostki napędowe.
Pozbawiona emocji karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją, niezależnie od wersji. W gamie modelowej występował pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan. Wnętrze, choć na pozór zostało tandetnie wykonane, dobrze znosi mijające lata. Większość dostępnych na sprzedaż egzemplarzy ma skromne wyposażenie. Czasem trafiają się sztuki z elektrycznie sterowanymi szybami i klimatyzacją. Podobnie jak w Polo, jazda w drugim rzędzie nie należy do przyjemnych przeżyć - jest tam po prostu ciasno.
Spośród palety silnikowej godne polecenia są benzyniaki 1.2, 1.4 i 2.0 dysponujące mocą 60-115 KM. Jak w przypadku Toyoty, nietrudno trafić na samochody od pierwszego właściciela i z polskiej dystrybucji.