Samochodowe bestsellery 2010
W 2010 r. najchętniej kupowanymi modelami na polskim rynku były dwie przedstawicielki Skody: Octavia i Fabia, informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, który od lat zajmuje się tego typu analizami.
Na zakup Octavii zdecydowało się w ciągu roku 18 335 osób, zapewniając modelowi udział w rynku na poziomie 5,5 procent. Bezpośrednią konkurencją dla Octavii była Skoda Fabia, jednak wynik ubiegłorocznej sprzedaży wyniósł 12 706 szt., a więc jest wyraźnie mniejszy niż liderki. Dwie kolejne lokaty zajmują z dość podobnymi rezultatami Opel Astra (11 635 aut) i Ford Focus (11 289).
O ile na dwóch pierwszych lokatach nic się nie zmieniło to na pozostałych doszło do przetasowań. Opel Astra awansował na przestrzeni roku aż o 11 pozycji (to rekordowy skok). Na miejscach IV i V doszło do zamiany: awans Forda Focusa pozbawił wyższej lokaty VW Golfa.
Wysoko lokowany pod koniec 2009 r. Fiat Punto wyraźnie się obsunął a jego sprzedaż zmniejszyła się podobnie jak jego mniejszej siostry - Pandy (spadek z VIII pozycji). Toyota Yaris spadła z VI miejsca. Warta zauważenia jest VIII lokata Nissana Qashqai, który przed rokiem zajmował dopiero XVIII miejsce.
[
]( http://wnp.pl )