Trwa ładowanie...
15 kwietnia 2009, 20:01

Samochód Roku w najmocniejszej wersji

Samochód Roku w najmocniejszej wersji
do17sl1
do17sl1

Najmocniejsza wersja Samochodu Roku 2009, Opel Insignia OPC, zostanie zaprezentowana 7 maja, podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie. Auto pojawi się po dziesięciu latach od wprowadzeniu pierwszego modelu przygotowanego przez OPC (Opel Performance Center).

Sercem Insigni OPC jest silnik 2.8 V6 turbo. Jednostka wywodzi się z wysokiej mocy silnika benzynowego dostępnego w najlepszych modelach Insigni. Model z oznaczeniem OPC osiąga moc aż 325 KM. Jest ona możliwa dzięki modyfikacjom silnika oraz modyfikacjom układu wydechowego. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, dlatego specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym V6, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki.

Insignia OPC będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Dzięki takim osiągom, maksymalna prędkość Insigni OPC to 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w sześć sekund.

Już podwozie zwykłej Insigni zbierało bardzo dobre oceny. Teraz dostosowano je do wariantu OPC, obniżając prześwit o 10 mm. Mechatroniczne podwozie opracowane na nowo otrzymało także nową przednią oś. Budowa przedniego zawieszenia Insigni OPC pozostaje oparta na kolumnach McPhersona, jednakże inżynierom Opel Performance Center rozwinęli konstrukcję jako HiPerStrut (od high performance strut - kolumna resorująca dużej wydajności). Jak zapewniają konstruktorzy daje to bardziej czuły układ kierowniczy, zmniejsza zakłócenia przy kierowaniu spowodowanych wysokim momentem obrotowym oraz ułatwia kiwerowanie.

do17sl1

Auto otrzymało również system Adaptive 4x4 z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (eLSD), który jest w wyposażeniu standardowym. Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego na sportowy styl jazdy OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, przy pracach rozwojowych duży nacisk kładziono na dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Otrzymał on zaciski Brembo i perforowane 355 mm tarcze hamulcowe na przedniej osi.

Insignię OPC, od cywilnych modeli będzie wyróżniał nie tylko całkowicie przeprojektowany przód auta. W standardzie samochód ma 19-calowe koła (opony: 245/40). Nowe 20-calowe lekkie kute felgi (z oponami 255/35 ) są dostępne jako opcja. Wewnątrz kierowca i pasażer przedniego rzędu zasiądą e fotelach Recaro. Kierowca będzie miał do dyspozycji również sportową kierownicę i dźwignię zmiany biegów.

Samochód trafi również do sprzedaży na Wyspach Brytyjskich, gzie będzie nosiło nazwę Vauxhall Isignia VXR.

do17sl1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
do17sl1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj