Trwa ładowanie...
15-04-2009 20:01

Samochód Roku w najmocniejszej wersji

Samochód Roku w najmocniejszej wersji
d2t6e2c
d2t6e2c

Najmocniejsza wersja Samochodu Roku 2009, Opel Insignia OPC, zostanie zaprezentowana 7 maja, podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie. Auto pojawi się po dziesięciu latach od wprowadzeniu pierwszego modelu przygotowanego przez OPC (Opel Performance Center).

Sercem Insigni OPC jest silnik 2.8 V6 turbo. Jednostka wywodzi się z wysokiej mocy silnika benzynowego dostępnego w najlepszych modelach Insigni. Model z oznaczeniem OPC osiąga moc aż 325 KM. Jest ona możliwa dzięki modyfikacjom silnika oraz modyfikacjom układu wydechowego. Ponieważ dla pozytywnego odbioru silnika niezwykle ważny jest dźwięk, dlatego specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym V6, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki.

Insignia OPC będzie dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Dzięki takim osiągom, maksymalna prędkość Insigni OPC to 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w sześć sekund.

Już podwozie zwykłej Insigni zbierało bardzo dobre oceny. Teraz dostosowano je do wariantu OPC, obniżając prześwit o 10 mm. Mechatroniczne podwozie opracowane na nowo otrzymało także nową przednią oś. Budowa przedniego zawieszenia Insigni OPC pozostaje oparta na kolumnach McPhersona, jednakże inżynierom Opel Performance Center rozwinęli konstrukcję jako HiPerStrut (od high performance strut - kolumna resorująca dużej wydajności). Jak zapewniają konstruktorzy daje to bardziej czuły układ kierowniczy, zmniejsza zakłócenia przy kierowaniu spowodowanych wysokim momentem obrotowym oraz ułatwia kiwerowanie.

d2t6e2c

Auto otrzymało również system Adaptive 4x4 z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (eLSD), który jest w wyposażeniu standardowym. Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego na sportowy styl jazdy OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, przy pracach rozwojowych duży nacisk kładziono na dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Otrzymał on zaciski Brembo i perforowane 355 mm tarcze hamulcowe na przedniej osi.

Insignię OPC, od cywilnych modeli będzie wyróżniał nie tylko całkowicie przeprojektowany przód auta. W standardzie samochód ma 19-calowe koła (opony: 245/40). Nowe 20-calowe lekkie kute felgi (z oponami 255/35 ) są dostępne jako opcja. Wewnątrz kierowca i pasażer przedniego rzędu zasiądą e fotelach Recaro. Kierowca będzie miał do dyspozycji również sportową kierownicę i dźwignię zmiany biegów.

Samochód trafi również do sprzedaży na Wyspach Brytyjskich, gzie będzie nosiło nazwę Vauxhall Isignia VXR.

d2t6e2c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2t6e2c
Więcej tematów