SAAB 900
Lata produkcji | 1978 - 1993 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan; kabriolet; hatchback |
Silniki | 2.0 Turbo-16 (180KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2517 |
Długość (mm) | 4680 |
Szerokość (mm) | 1690 |
Wysokość (mm) | 1400-1425 |
Marki | |
Model |
Saab 900 pierwszej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1978 roku, jako następca modelu Saab 99/90. Technologicznie bazował na niektórych rozwiązaniach swojego poprzednika, choć był jednocześnie od niego znacznie większy. Produkcja trwała do 1993 roku, kiedy na rynku zadebiutowała druga, nowa generacja tego modelu. Występował w pięciu wersjach nadwoziowych, jako: 2- i 4-drzwiowy sedan, 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz jako 2-drzwiowy kabriolet. Jednostki napędowe montowane były z przodu, a początkowo pod maską znajdował się silnik o pojemności 1985 cm3 o mocy 100 KM. W 1984 roku do oferty dodano silniki z głowicami o czterech zaworach na cylinder. Dwa lata później, w 1986 roku do gamy nadwoziowej dołączyła wersja kabriolet, która od razu stała się wielkim hitem sprzedażowym. Po trzech latach w modelu 900 zaczęto montować system ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy. W 1989 roku, pod koniec produkcji, pod maską znalazł się silnik z niskim stopniem
doładowania o mocy 145 KM oraz jednostka o pojemności 2.1 litra. Wśród wszystkich wersji, najbardziej cenione są jednak odmiany Tubro (175 i 185 KM). Saab 900 pierwszej generacji (nazywany też "classic") produkowany był do 1993 roku.