Trwa ładowanie...
d2pjqss

SAAB 900

Dane techniczne, opinie, informacje
SAAB 900
Lata produkcji

1978 - 1993

Dostępne wersje nadwoziowe

sedan; kabriolet; hatchback

Silniki

2.0 Turbo-16 (180KM)
2.0 Turbo (145KM)
2.0 i (115KM)
2.0 i 16V Turbo (160KM)
2.0 c (100KM)
2.0 i 16V (126KM)
2.0 c (101KM)
2.0 Turbo-16 S (175KM)
2.0 Turbo (150KM)
2.0 S Turbo-16 (141KM)
2.0 i 16V Turbo (175KM)
2.0 c (108KM)
2.0 i 16V Turbo (141KM)
2.0 c (107KM)
2.0 Turbo-16 S KAT (170KM)
2.0 Turbo-16 (160KM)
2.0 Turbo (140KM)
2.0 i (110KM)
2.0 i 16V Turbo (146KM)
2.0 (126KM)
2.0 EMS (118KM)
2.1 (136KM)
2.1 i 16V (136KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2517

Długość (mm)

4680

Szerokość (mm)

1690

Wysokość (mm)

1400-1425

Marki
Model

Saab 900 pierwszej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1978 roku, jako następca modelu Saab 99/90. Technologicznie bazował na niektórych rozwiązaniach swojego poprzednika, choć był jednocześnie od niego znacznie większy. Produkcja trwała do 1993 roku, kiedy na rynku zadebiutowała druga, nowa generacja tego modelu. Występował w pięciu wersjach nadwoziowych, jako: 2- i 4-drzwiowy sedan, 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz jako 2-drzwiowy kabriolet. Jednostki napędowe montowane były z przodu, a początkowo pod maską znajdował się silnik o pojemności 1985 cm3 o mocy 100 KM. W 1984 roku do oferty dodano silniki z głowicami o czterech zaworach na cylinder. Dwa lata później, w 1986 roku do gamy nadwoziowej dołączyła wersja kabriolet, która od razu stała się wielkim hitem sprzedażowym. Po trzech latach w modelu 900 zaczęto montować system ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy. W 1989 roku, pod koniec produkcji, pod maską znalazł się silnik z niskim stopniem
doładowania o mocy 145 KM oraz jednostka o pojemności 2.1 litra. Wśród wszystkich wersji, najbardziej cenione są jednak odmiany Tubro (175 i 185 KM). Saab 900 pierwszej generacji (nazywany też "classic") produkowany był do 1993 roku.

d2pjqss
d2pjqss
d2pjqss
Więcej tematów
d2pjqss