SAAB 9-7X
Lata produkcji | 2005 - 2009 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 4.2 (285KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2870 |
Długość (mm) | 4907 |
Szerokość (mm) | 1915 |
Wysokość (mm) | 1740 |
Marki | |
Model |
Saab 9-7X, to samochód osobowy zaliczany do segmentu I, w klasie aut typu SUV. Zadebiutował w 2004 roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, na rynku pojawił się w 2005 roku, a jego produkcja trwała do grudnia 2008 roku. To pierwszy w dość długiej historii tej szwedzkiej marki model terenowy (w zasadzie uterenowiony). Auto kontynuuje tradycję modelu Oldsmobile Bravada w gamie koncernu General Motors. Powstał na platformie technologicznej GM o oznaczeniu GMT360. Mechanicznie jest spokrewniony z wieloma innymi modelami amerykańskiego koncernu General Motors, takimi jak: GMC Envoy czy Chevroletem TrailBlazerem. Saab 9-7X powstał przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Nie odniósł jednak większego sukcesu. Pod maską znaleźć można następujące silniki: R6 Vortec 4200 LL8 o pojemności 4157 cm3 (moc 275 KM), potężniejszy motor V8 Vortec 5300 LH6 o pojemności 5327 cm3 (moc 300 KM) oraz topowy, występujący w odmianie Aero, silnik GM Small-Block LS2 o pojemności 5970 cm3 i mocy 400 KM. Napęd przekazywany
był na wszystkie cztery koła. Słaba sprzedaż spowodowała, że już w grudniu 2008 roku zakończono produkcję w Moraine w stanie Ohio (USA). W najbliższych latach nie należy się spodziewać następcy tego modelu.