SAAB 9-5 I
Lata produkcji | 1998 - 2009 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan |
Silniki | 2.0 T 16V (185KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2703 |
Długość (mm) | 4827-4841 |
Szerokość (mm) | 1792 |
Wysokość (mm) | 1448-1501 |
Marki | |
Model |
Saab 9-5 pierwszej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli klasy wyższej. Zadebiutował w 1997 roku, jako model rocznikowy 1998. W gamie Saaba zastąpił model Saab 9000 produkowany przez 14 lat, wprowadzając całkowicie nowe nazewnictwo. Samochód ten powstał na nowej platformie technologicznej, będąc całkowicie nową konstrukcją nie korzystając z technologii poprzednika. Stylistycznie 9-5 także odcina się od modelu 9000. Występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Odmiana kombi początkowo oferowana była wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem: 2.0t (150 KM); 2.3t (170 KM oraz 185 KM) oraz 3.0t (200 KM). Później od gamy dołączyły wersje wysokoprężne: V6 3.0TiD (176 KM); R4 2.2TiD (120 KM). Ofertę uzupełniły odmiany: 2.3T (220 i 250 KM Aero). W limitowanej serii powstała także wersja SportCombi Performance z silnikiem 2.3T o mocy 305 KM. W 2005 roku model 9-5 przeszedł facelifting, otrzymując niemal całkowicie zmodyfikowany przedni pas z
charakterystycznymi obwódkami wokół przednich reflektorów oraz nowymi lampami tylnymi. Pod maską zagościły silniki: 2,0 l. (150 i 180 KM); 2,3 l. (185, 220 i 260 KM) oraz turbodoładowany diesel o pojemności 1,9 l. i mocy 150 KM.