SAAB 9-5 II
Lata produkcji | 2010 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan |
Silniki | 2.0 TiD (160KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2837 |
Długość (mm) | 5008 |
Szerokość (mm) | 1868 |
Wysokość (mm) | 1467 |
Marki | |
Model |
Saab 9-5 drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli klasy wyższej, w grupie aut premium. Zadebiutował w 2009 roku podczas salonu we Frankfurcie, jako następca pierwszej generacji tego modelu. Pozostaje największą limuzyną w historii gamy tego szwedzkiego producenta. Sprzedaż ruszyła na początku 2010 roku. Technologicznie auto bazuje na całkowicie nowej konstrukcji, wykorzystując platformę technologiczną General Motors "Epsilon II". Na jej bazie powstał również model Opel Insignia. Napęd przekazywany może być zarówno na oś przednią, jak i na wszystkie cztery koła, wykorzystując system Saab XWD z mechanizmem różnicowym eLSD. Nowy 9-5 zdecydowanie urósł względem poprzednika, przekraczając granice 5 metrów. Mierzy 5,01 metra długości (plus 17 cm), 1,87 metra szerokości (plus 8 cm) oraz 1,47 metra wysokości (plus 1 cm). W porównaniu do pierwszej generacji, obecna posiada znacznie więcej nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań. Produkcja odbywa się w zakładach w Trollhatten w Szwecji. Na rynku konkuruje z takimi modelami klasy wyższej jak: Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E, Lexus GS czy S80.