SAAB 9-4X
Lata produkcji | 2011 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 3.0L V6 (265KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2807 |
Długość (mm) | 4829 |
Szerokość (mm) | 1905 |
Wysokość (mm) | 1679 |
Marki | |
Model |
Saab 9-4X, to samochód osobowy zaliczany do średniej wielkości aut typu SUV (crossover). Zadebiutował w 2010 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. To całkowicie nowy model w gamie Saaba, który wcześniej nie posiadał swojego przedstawiciela w tym segmencie. Bazuje na płycie technologicznej GM Theta Premium. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w 2011 roku w meksykańskiej fabryce w Ramos Arizpe. Stylistycznie Saab 9-4X bazuje na drodze projektowania przedstawionej wcześniej w modelu Saab 9-5 drugiej generacji. To druga próba tego producenta na zaistnienie w segmencie aut terenowo-rekreacyjnych, wcześniejsza ofensywa modelem 9-7X skończyła się niepowodzeniem i auto bardzo szybko zniknęło z rynku. W przeciwieństwie do 9-7X, model 9-4X oferowany będzie również na rynku europejskim. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy corssover/SUV. Pod maską, nawet na rynku europejskim, nie znajdą się wysokoprężne jednostki napędowe, a gamę silnikową stanowią dwa benzynowe motory V6 o
pojemnościach 2.8 oraz 3.0 litrów o mocach odpowiednio 300 KM i 265 KM.