SAAB 9-3 YS3D
Lata produkcji | 1998 - 2003 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet; hatchback |
Silniki | 2.0 i TS (200KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2606 |
Długość (mm) | 4630 |
Szerokość (mm) | 1712 |
Wysokość (mm) | 1427 |
Marki | |
Model |
Saab 9-3 pierwszej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1998 roku, jako następca modelu Saab 900. Był to jednak głownie zabieg marketingowy, gdyż technologicznie zmieniono przede wszystkim nazwę, ujednolicając ją dla całej gamy Saaba, a samochód poza drobnymi modyfikacjami pozostawał starym Saabem 900 drugiej generacji. Nazwa 9-3 nie powinna być mylnie odbierana jako Saab 93, gdyż był to całkowicie odrębny, historyczny model produkowany w okresie od 1955 do 1960 roku. Mechanicznie zatem, po przejęciu marki Saab przez GM na początku lat 90-tych XX wieku, nowy model 9-3 bazował na platformie podłogowej Opla Vectry. To również przełomowy model, ponieważ dzięki technologii GM, Saab wprowadził po raz pierwszy w całej swojej historii silnik wysokoprężny. Jednostka napędowa pochodziła od Isuzu. Zrezygnowano także z awaryjnego silnika 2.5 litra V6 Opla (częste awarie rozrządu). Diesel po maską stanowił motor R4 2.2 (2172 cm3) o mocy 116 KM. W 1999 roku na rynek
wypuszczono limitowaną, topową wersję Viggen z silnikiem z R4 2.3 Turbo o mocy 230 KM. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet. Produkcja modelu 9-3 pierwszej generacji trwała do 2002 roku.