Trwa ładowanie...
d2wzpm0

SAAB 9-3 II YS3F

Dane techniczne, opinie, informacje
SAAB 9-3 II YS3F
Lata produkcji

2002

Dostępne wersje nadwoziowe

kombi; sedan; kabriolet

Silniki

1.8t BioPower (175KM)
1.8t BioPower (175KM)
1.8 (122KM)
1.8t (150KM)
2.0t (150KM)
2.0t (163KM)
2.0t BioPower (200KM)
2.0t (175KM)
2.0 T BioPower (200KM)
2.0 Turbo (210KM)
2.0 Turbo BioPower (210KM)
2.0 Turbo (220KM)
2.8 i V6 24V (255KM)
1.9 TTiD PF (130KM)
1.9 TiD (120KM)
1.9 TTiD PF (160KM)
1.9 TiDS (150KM)
1.9 TTiD PF (180KM)
2.2 TiD (125KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2675

Długość (mm)

4635-4654

Szerokość (mm)

1762

Wysokość (mm)

1466-1492

Marki
Model

Saab 9-3 drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zaliczany jest również do grupy premium. Zadebiutował w 2002 roku, jako całkowicie nowa konstrukcja, stając się następcą pierwszej generacji 9-3 będącą jedynie zmodernizowanym Saabem 900 II generacji. Nowy model powstał na platformie technologicznej GM Epsilon I. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiow kabriolet. W 2005 roku zastąpiono stosunkowo duży silnik diesla 2.2 litra mniejszym, o pojemności 1.9 litra w dwóch wariantach mocy - 120 i 150 KM. Wprowadzono także motor 1.8 litra o mocy 122 KM. Po dwóch latach od debiutu wersji sedan zaprezentowano odmianę Cabriolet. Po kolejnym roku do oferty dołączyło kombi nazwane SportCombi. Wtedy też pod maskę trafił potężny silnik 2.8T V6 (2792 cm3) o mocy 250 KM (280 w wersji XWR). Choć stylistyka była nowoczesna, stonowana i stylowa, auto nie zbierało wielu pochwał, a i sprzedaż była umiarkowana, dlatego w 2008 roku
przeprowadzono facelifting, który znacznie zmienił charakter nadwozia. Najbardziej zmienił się przedni pas, który upodobnił się do większego modelu 9-5. Pomimo dość skromnej sprzedaży, Saab 9-3 otrzymał bardzo wiele nagród branżowych. Wersja kombi występuje także w uterenowionej odmianie 9-3X z podniesionym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła. Saab prowadził też prace nad całkowicie elektryczną wersję modelu 9-3, a w 2010 roku podpisana została umowa z BMW na dostarczanie 4-cylindrowych silników o pojemności 1.6 litra dla nowej generacji tego modelu.

d2wzpm0
d2wzpm0
d2wzpm0
Więcej tematów
d2wzpm0

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj