SAAB 9-3 II YS3F
Lata produkcji | 2002 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet |
Silniki | 1.8t BioPower (175KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2675 |
Długość (mm) | 4635-4654 |
Szerokość (mm) | 1762 |
Wysokość (mm) | 1466-1492 |
Marki | |
Model |
Saab 9-3 drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zaliczany jest również do grupy premium. Zadebiutował w 2002 roku, jako całkowicie nowa konstrukcja, stając się następcą pierwszej generacji 9-3 będącą jedynie zmodernizowanym Saabem 900 II generacji. Nowy model powstał na platformie technologicznej GM Epsilon I. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiow kabriolet. W 2005 roku zastąpiono stosunkowo duży silnik diesla 2.2 litra mniejszym, o pojemności 1.9 litra w dwóch wariantach mocy - 120 i 150 KM. Wprowadzono także motor 1.8 litra o mocy 122 KM. Po dwóch latach od debiutu wersji sedan zaprezentowano odmianę Cabriolet. Po kolejnym roku do oferty dołączyło kombi nazwane SportCombi. Wtedy też pod maskę trafił potężny silnik 2.8T V6 (2792 cm3) o mocy 250 KM (280 w wersji XWR). Choć stylistyka była nowoczesna, stonowana i stylowa, auto nie zbierało wielu pochwał, a i sprzedaż była umiarkowana, dlatego w 2008 roku
przeprowadzono facelifting, który znacznie zmienił charakter nadwozia. Najbardziej zmienił się przedni pas, który upodobnił się do większego modelu 9-5. Pomimo dość skromnej sprzedaży, Saab 9-3 otrzymał bardzo wiele nagród branżowych. Wersja kombi występuje także w uterenowionej odmianie 9-3X z podniesionym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła. Saab prowadził też prace nad całkowicie elektryczną wersję modelu 9-3, a w 2010 roku podpisana została umowa z BMW na dostarczanie 4-cylindrowych silników o pojemności 1.6 litra dla nowej generacji tego modelu.