Są nowe modele, jest wzrost sprzedaży: Oplowi pomogła zwłaszcza Corsa
*Opel w Europie ma się coraz lepiej. Początek 2015 roku przyniósł firmie znaczący wzrost sprzedaży. W styczniu producent z Rüsselsheim sprzedał w Europie 72 200 samochodów (wzrost o 7,4 procenta), co oznacza, że Opel jest najszybciej rozwijającą się marką wśród czołowych pięciu marek samochodowych w Europie. *
Wynik uzyskany przez firmę Opel jest znacznie lepszy niż wynik całego rynku, który wzrósł jedynie o jeden procent. Udział firmy w europejskim rynku zwiększył się o ponad 0,3 punktu procentowego i osiągnął w styczniu wartość 5,4 procenta.
Opel znacząco poprawił wyniki sprzedaży w krajach Europy Zachodniej, takich jak Francja (wzrost o około 34 procent), Włochy (wzrost o około 29 procent), Hiszpania (wzrost o około 23 procent), Wielka Brytania (wzrost o około 13 procent) i Niemcy (wzrost o około 9 procent). Największy wzrost sprzedaży samochodów Opla — o niemal dwie trzecie — odnotowano w Portugalii.
Również w Polsce osiągnięto imponujący wynik, aż o ponad 30 procent lepszy od uzyskanego w ubiegłym roku. Ogółem firma zwiększyła sprzedaż na 15 rynkach i zwiększyła udział w rynku w 13 krajach.
Rozwój marki w Europie to w znacznym stopniu zasługa nowych modeli. Sprzedano prawie 22 tys. egzemplarzy nowej Corsy (wzrost o około 45 procent) oraz blisko 4, 5 tys. egzemplarzy Adama (niemal o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku). W tym samym okresie sprzedaż Mokki wzrosła o 17 procent, a Merivy — o blisko 25 procent.
„Doskonały początek roku mimo pewnych niesprzyjających okoliczności to dowód na to, że nasza ofensywa produktowa przynosi spodziewane efekty” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. „W dalszym zwiększeniu wyników sprzedaży pomogą nowa Corsa, Karl oraz debiutująca jeszcze w tym roku nowa Astra”.